شمانیوز
شما نیوز

قیمت ارز

تاثیر فروش نفت درکاهش قیمت ارز +فیلم

بازار ارز که از ابتدای روز شنبه با کاهش یکباره قیمت دلار روبرو شد، تمام تحلیل ها را به سمت ریزش تا کف ۲۳ هزار تومان برده است. اما یک کارشناس اقتصادی دلیل اصلی کاهش قیمت‌ها در بازار ارز طی دو روز اخیر را افزایش فروش نفت توسط دولت دانست.

تاثیر فروش نفت درکاهش قیمت ارز +فیلم

به گزارش شمانیوزقیمت دلار متشکل و سنا برای پنجمین هفته متوالی مسیر نزولی را دنبال کرد و دیروز به دنبال خبر لغو معافیت‌های هسته ای ایران توسط آمریکا با کاهشی مشهود روبرو شد. به نظر می‌رسد بازار در حال پیش‌خور کردن اثر توافق احتمالی است. فعالان بازار به احیای برجام امیدوار هستند و قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است.

تحلیل‌های فنی معامله‌گران نیز نشان می‌دهد کف بعدی قیمت دلار ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان و بعد از آن نیز کف ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان است که از دید بسیاری کف مقاومی است. این معامله‌گران برای این گزاره دو تا دلیل می‌آورند، اول اینکه طی ۸ ماه گذشته دلار بالای این سطح بوده و شکستن آن کار آسانی نخواهد بود. دوم اینکه دولت در بودجه سال آینده، دلار را ۲۳ هزار تومان قرار داده و کاهش قیمت دلار به زیر این سطح به منزله کسری بودجه جدید برای دولت است.

برخی از معامله‌گران معتقدند بازار گرفتار هیجان و ترس است و بخشی از این هیجان را بازارساز هدایت می‌کند. از این رو تصور می‌کنند با وجود تمام اخبار مثبتی که می‌آید سطح ۲۶ هزار تومان، محدوده ماندگاری برای دلار است.

 

افزایش فروش نفت علت کاهش قیمت ارز

بهزاد خسروی آدینه وند با اشاره به اینکه کاهش قیمت ارز در بازار به افزایش فروش نفت ارتباط دارد، گفت: با وجود اینکه خیلی‌ها فکر می‌کنند موضوع برجام و روند مذاکرات عامل اصلی کاهش نرخ ارز است، اما به نظر می‌رسد نوسانات اخیر ناشی از افزایش قیمت نفت و فروش نفتی است که بیش از قبل انجام شده و این روند نشان می‌دهد که دولت باید این پارامتر اصلی را در نظر بگیرد و به فروش بیشتر نفت ادامه دهد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied