شمانیوز
شما نیوز

نفت

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیار دلاری چینی‌ها در صنعت نفت

وزیر نفت با تأکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در صنعت نفت، گفت: در هشت سال آینده ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار را سرمایه‌گذاران چینی در قالب توافق ۲۵ ساله، بانک‌ها و هلدینگ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیار دلاری چینی‌ها در صنعت نفت

به گزارش شمانیوز : جواد اوجی در برنامه «نگاه یک» شبکه اول سیما اظهار داشت: نیاز داریم که در میدان‌ها سرمایه‌گذاری شود و برای افزایش فشار، حفظ تولید و کشف میدان‌های جدید برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

وزیر نفت گفت: برای جلوگیری از کاهش سالانه ۵۰ تا ۷۰ میلیون مترمکعب تولید گاز در سال‌های آینده پیش‌بینی کرده‌ایم در مدت هشت سال باید ۸۰ میلیارد دلار در بخش بهینه‌سازی بالادست و صنایع پایین‌دست نفت و گاز سرمایه گذاری شود، نیاز داریم چاه‌ها و تأسیسات جدید حفاری و ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه برای سرمایه‌گذاری در میدان‌های مشترک، مستقل و میدان‌های نفتی با هدف حفظ و افزایش تولید تلاش می‌کنیم، گفت: در این جهت با ایجاد کنسرسیوم هلدینگ‌ها، بانک‌های بزرگ و استفاده از منابع بانکی، اوراق مشارکت، اختصاص سهم ۱۴.۵ درصد از محل فروش نفت و گاز، نگاه به سرمایه‌گذاری خارجی، توسعه و کشف میدان‌های جدید نفت و گاز را پیگیری می‌کنیم.

وزیر نفت با بیان اینکه بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در بخش نفت و گاز به ویژه در بخش پتروشیمی و پالایشگاهی سرمایه‌گذاری خارجی و فایناس بوده است، اظهار کرد: آماده‌ایم یک میدان را از ابتدا تا انتها برای توسعه تحویل هلدینگ بدهیم و گازی که حاصل می‌شود برای مصارف خودشان باشد.

اوجی با اشاره به اینکه برای جذب و تشویق سرمایه‌گذاران قراردادها را تغییر داده و در آن‌ها تنوع ایجاد کرده‌ایم، افزود: در هشت سال آینده ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار از منابع نفت و گاز برای توسعه میدان‌ها اختصاص می‌دهیم و در حدود همین رقم را نیز سرمایه‌گذاران چینی در قالب توافق ۲۵ ساله، بانک‌ها و هلدینگ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند که از منافع میدان‌ها سهم خواهند داشت، تلاش می‌کنیم با روس‌ها نیز مانند چینی‌ها در این زمینه قراردادی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: امروز مهمترین اولویت ما در بخش صنعت نفت و گاز سرمایه‌گذاری است که اگر انجام نشود ممکن است در سال‌های آینده وارد کننده این محصولات باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied