شمانیوز
شما نیوز

قیمت مسکن

خانه های زیر قیمت تهران

هنوز می‌توان در بازار نیمه راکد فعلی آپارتمانهای زیر قیمت خریداری کرد. برخی فروشندگان به هر دلیل خانه‌های خود را کمتر از عرف منطقه عرضه می‌کنند. بانگاهی مطلب و جدول خانه‌های زیر قیمت تهران می‌توانید بهترین تصمیم را متناسب با بودجه خود در خرید خانه بگیرید.

خانه های زیر قیمت تهران

به گزارش شمانیوز : بازار مسکن شهر تهران از آذرماه سال گذشته تا کنون به آرامش نسبی رسیده و دی ماه ۱۴۰۰ افزایش سالیانه قیمتها ۲۰ درصد اعلام شد. ثبات قیمت خرید خانه در شرایطی ایجاد شده که معاملات طی دو ماه اخیر مقداری افزایش یافته است. به نظر می‌رسد بخشی از تقاضا با هدف حفظ سرمایه در مقابل تورم احتمالی آینده وارد بازار مسکن شده است.

هنوز می‌توان در بازار نیمه راکد فعلی آپارتمانهای زیر قیمت خریداری کرد. برخی فروشندگان به هر دلیل خانه‌های خود را کمتر از عرف منطقه عرضه می‌کنند که مشاوران املاک می‌گویند معمولا برای فایلهای زیر قیمت، مشتری پیدا می‌شود و بعضا در مدت زمان کمتر از یک هفته به فروش می‌رسند.

به طور مثال در محله تهرانپارس غربی که متوسط قیمتهای پیشنهادی آن ۳۵.۵ میلیون تومان است، یک آپارتمان ۵۴ متری ۱۰ سال ساخت، دارای آسانسور و انباری به قیمت ۲۵.۳ میلیون تومان در هر متر مربع و با قیمت کل یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان برای فروش عرضه شده است. البته با وجود آنکه میانگین نرخهای پیشنهادی در تهرانپارس غربی ۳۵.۵ میلیون تومان در هر متر مربع است طبق آمار بانک مرکزی در دی ماه ۱۴۰۰ متوسط قیمت هر متر خانه در منطقه ۸ که بخشی از محله تهرانپارس را نیز در بر می‌گیرد ۲۹ میلیون تومان است.

در آگهی دیگری یک آپارتمان ۶۵ متری ۹ سال ساخت در محله پونک در غرب تهران با امکانات کامل شامل آسانسور، پارکینگ و انباری به قیمت ۲۸.۴ میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد. قیمت کل این خانه یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان تعیین شده است. متوسط قیمت پیشنهادی مسکن در محله پونک متری ۴۴.۵ میلیون تومان تعیین می‌شود و نرخ میانگین معاملات این منطقه بر اساس آمار دی ماه امسال ۴۰.۷ میلیون تومان در هر متر مربع اعلام شده است.

یک آپارتمان ۷۹ متری ۵ سال ساخت دارای آسانور، پارکینگ و بالکن در محله نیاوران واقع در منطقه یک با قیمت متری ۴۸ میلیون تومان و با قیمت کل ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که میانگین نرخ پیشنهادی هر متر خانه در محله نیاوران در آگهی‌ها ۷۶ میلیون تومان در هر متر مربع است. متوسط قیمتهای قطعی منطقه یک نیز مطابق آمار دی ماه امسال ۷۰ میلیون تومان اعلام شد. با این اوصاف واحد مذکور متری ۲۲ میلیون تومان کمتر از متوسط قیمت منطقه و متری ۲۸ میلیون تومان پایین‌تر از میانگین نرخهای پیشنهادی به فروش می‌رسد.

 

جدول خانه زیر قیمت

 

گزارش‌ها نشان می‌دهد سرعت رشد قیمت مسکن به طرز محسوسی کاهش پیدا کرده است. طی سه ماه گذشته نرخ رشد ماهیانه قیمت مسکن در تهران به تدریج ۱.۲ درصد، ۱.۸ درصد و ۱.۱ درصد بوده و رشد سالیانه آن به ۲۰ درصد رسیده است؛ در حالی که نرخ افزایش سالیانه قیمت در ماههای دی سه سال گذشته به ترتیب ۹۱، ۴۱ و ۹۹ درصد بود. البته با وجود آنکه میزان بازدهی بازار مسکن در یک سال گذشته حدود ۲۰ درصد بوده، این رقم برای بازار ارز ۸ درصد و برای سکه ۴.۲ درصد بوده است. همین مساله در ترغیب برخی افراد برای خرید ملک تاثیرگذار بود.

بنابراین گزارش، طبق اعلام بانک مرکزی، در دی ماه ۱۴۰۰ متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۳۲ میلیون و ۹۴۰هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۱ و ۲۰.۳ درصد افزایش یافته است. تعداد معاملات انجام شده در این ماه ۹۸۱۶ فقره بود که نسبت به ماه قبل و در مقایسه با ماه مشابه در سال قبل به ترتیب ۰.۵ و ۱۷۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied