شمانیوز
شما نیوز

مسکن ملی

فردا آخرین مهلت ثبت‌نام مجردها در سامانه نهضت مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی از ثبت‌نام ۳۲۰ هزار مجرد برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام آقایان مجرد ۲۰ بهمن(فردا) به اتمام می‌رسد.

فردا آخرین مهلت ثبت‌نام مجردها در سامانه نهضت مسکن

به گزارش شمانیوز : وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح « اقدام ملی تأمین مسکن » را در قالب احداث 400 هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی نموده است. ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای مهر ماه در بیش از ۶۰۰ شهر کشور آغاز شده و مقرر شده دولت در قالب این طرح ۴ میلیون واحد مسکونی را برای متقاضیان واجد شرایط از جمله مردان مجرد بالای ۲۳ سال و خانم‌های سرپرست خانوار بالای ۳۵ سال در نظر بگیرد.

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ثبت‌نام 3 میلیون و 180 هزار متقاضی در نهضت ملی مسکن، ‌اظهار کرد: تاکنون برای 3 میلیون متقاضی (95 درصد) پالایش فرم ج، عدم مالکیت خصوصی و تاهل انجام شده است.

وی با بیان این‌که لیست افراد پالایش شده برای بررسی شرط سابقه سکونت به کارتابل استان‌ها ارسال شده است، ادامه داد: استان‌ها در حال پالایش شرط سابقه سکونت حداقل 5 سال یا ثبت سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن هستند که نتایج بررسی را ثبت و به ستاد اعلام خواهند کرد.

وی بیان کرد: برای آن دسته‌ای از متقاضیان که شرط چهارم آنها احراز شود از طریق ارسال پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد. در ادامه افراد واجد شرایط به شکل الکترونیکی به بانک معرفی می‌شوند تا برای آنها حساب باز شود و مراحل خود را طی کنند.

 

ثبت نام ۳۲۰ هزار مجرد در سامانه ثمن

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعداد ثبت‌نام مردان مجرد بالای 23 سال سن نیز اعلام کرد: تاکنون 320 هزار نفر از مردان مجرد بالای 23 سال سن در سامانه ثمن ثبت‌نام کردند. چنانچه با تقاضای قابل‌ملاحظه‌ای برای تمدید مواجه بشویم احتمال تمدید وجود دارد. در غیر این صورت لیست ثبت‌نام 20 بهمن‌ماه (چهارشنبه) بسته خواهد شد.

محمودزاده در خصوص ثبت‌نام خود مالکان و معرفی آنها به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: تقاضای بیش از 58 هزار مالک برای دریافت تسهیلات خودمالکی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت و به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده‌اند.

گفتنی است، عملیات اجرایی ۲۰۹ هزار و 212 واحد طرح نهضت ملی مسکن، یکشنبه گذشته همزمان با دهه فجر و با حضور وزیر راه و شهر‌سازی آغاز شد. معاون وزیر راه و شهر‌سازی دراین باره گفته بود: طی چندماهی که از آغاز مراحل اولیه نهضت ملی مسکن می‌گذرد، اراضی حدود یک‌میلیون واحد مسکونی این طرح تأمین شده است که از این تعداد بیش از 209 هزار واحد کلنگ‌زنی شد و متعاقب آن عملیات اجرایی این تعداد واحد آغاز خواهد شد.

محمودزاده با اعلام اینکه اراضی دو میلیون و 400 هزار واحد شناسایی شده‌ درخصوص جزئیات آن گفت: اراضی یک‌میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی تأمین شده است. اراضی یک‌میلیون و 400 هزار واحد دیگر نیز شناسایی شده‌اند که در مراحل الحاق به محدوده یا تغییر کاربری قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied