شمانیوز
شما نیوز

خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

یک کارشناس خودرو با اعلام این که اقتصاد روند طبیعی خود را طی می‌کند، گفت: با افزایش قیمت دلار، قیمت خودرو هم افزایش می‌یابد و مبنای تولید و قطعات اولیه دلار ۴۲۰۰ تومانی است. پیش بینی می شود در سال آینده قیمتها افزایشی می شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

به گزارش شمانیوز : امیرحسین کاکایی با اشاره به اینکه بازار در وضعیت رکود قرار دارد و معامله‌ای در بازار صورت نمی‌گیرد، در پیش بینی خود از قیمت خودرو در آینده گفت: اگر مذاکرات وین به نتیجه‌ای برسد ممکن است اوضاع بهتر شود. اما واقعیت این است که چشم‌انداز خوبی در رابطه با تولید خودرو در کشور وجود ندارد.

 

امیرحسین کاکایی، کارشناس خودرو گفت: سیاست بر اقتصاد اثر دارد، اما اقتصاد روند طبیعی خود را طی می‌کند. روزهای گذشته خبر از کاهش قیمت بود. اما اتفاقاتی باعث افزایش قیمت‌ها شود.

او افزود: علی‌رغم اینکه به ظاهر نرخ دلار کاهش داشت، اما دلار موثر که به صنعت و تجارت اختصاص داده شده بود افزایش یافت و به نقطه متعادلی رسید. در نتیجه قیمت خودرو در بازار افزایش می‌یابد.

این کارشناس در ادامه توضیح داد: اگر دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حذف شود هزینه‌های خودروسازی حدودا شش برابر می‌شود که حدودا معادل ۲۰ درصد به قیمت تمام شده اضافه می‌شود. اگرچه این دلار به صنعت خودروسازی اختصاص داده نشده، اما واردات قطعات و مود اولیه بر مبنای دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی است.

کاکایی گفت: در سال آینده قیمت‌ها افزایشی می‌شود. با توجه به مالیات جدید خودروسازان قیمت خودروهای مختلف هنگام ورود به بازار با افزایش همراه است. پس فروشندگان فعلی قیمت خودرو را عدد بالاتری نسبت به روزهای گذشته پیشنهاد می‌کنند.

او گفت: اما بازار در وضعیت رکود قرار دارد و معامله‌ای در بازار صورت نمی‌گیرد. اگر مذاکرات وین به نتیجه‌ای برسد ممکن است اوضاع بهتر شود. اما واقعیت این است که چشم‌انداز خوبی در رابطه با تولید خودرو در کشور وجود ندارد.

این کارشناس خودرو در مورد واردات خودرو افزود: چشم‌انداز خوبی در رابطه با واردات نیز وجود ندارد. زیرا واردات خودرو به کشور تاثیری بر بازار خودورهای عمومی که مردم کشور از آن استفاده می‌کنند ندارد. اما مجموعه روند قیمت در بازار تا زمانی که مذاکرات وین به نتیجه نرسد افزایشی خواهد بود. این مذاکرات نیز اثر کوتاه مدتی در بازار خودرو ندارد و در میان مدت و بلند مدت اثرمی‌گذارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied