شمانیوز
شما نیوز

قیمت خودرو

پیش‌بینی های مهم برای قیمت خودرو در سال ۱۴۰۱

افزایش قیمت خودرو در حالی انجام می شود که بسیاری بازار داخلی را رقابتی نمی دانند. در همین حال اخبار منتشره در مورد احتمال توافق در مذاکرات نیز بی تاثیر نبوده و قیمتها را در بازارهای داخلی خصوصا ارز و خودرو دچار نوسانات کاهشی کرده است.

پیش‌بینی های مهم برای قیمت خودرو در سال ۱۴۰۱

به گزارش شمانیوز : مدتی است که بازارهای داخلی دچار نوسانات افزایشی و کاهشی قیمتها گردیده و بازار خودرو نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. پیش بینی قیمت خودرو در سال 1401 با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال هستیم امری بدیهی است و برای اینکه بدانیم چقدر مذاکرات و نتیجه آن در این کاهش و افزایش قیمت خودرو موثر است باید نظر کارشناسان را در این مورد مطالعه نماییم.

بابک صدرایی، کارشناس خودرو درباره تاثیر نتیجه مذاکرات بر قیمت خودرو می گوید : مسئله اصلی در سیاست مذاکرات وین است که نتیجه آن در سال ۱۴۰۱ مشاهده می‌شود. اگر این مذاکرات به نتیجه مثبتی برسد، ثبات قیمتی به بازار برمی‌گردد. اگر توافقی صورت نگیرد، قیمت‌ها مانند سال ۱۴۰۰ تابع نوسانات است.

اما عده ای از کارشناسان قیمت خودرو در سال آینده را افزایشی می دانند.

امیرحسن کاکایی، کارشناس خودرو: در سال آینده قیمت‌ها افزایشی می‌شود. با توجه به مالیات جدید خودروسازان قیمت خودروهای مختلف هنگام ورود به بازار با افزایش همراه است.

در همین حال موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران پیش بینی متفاوتی از قیمت خودرو در سال 1401 دارد.

موتمنی در این باره می گوید : اگر آماری که وزیر صنعت وعده داده بود محقق شود و تعدادی خودرو به مشتری تحویل داده شود، قیمت خودرو شکسته می‌شود. اگر واردات خودرو انجام شود تاثیری مثبت بر بازار می‌گذارد و آن را به تعادل می‌رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied