شمانیوز
شما نیوز

بانک

افزایش منابع بانک‌ها با خرید منابع به جای جذب سرمایه

خرید منابع به جای جذب سرمایه، شگرد جدید برخی از مدیران عامل بانک‌ها برای مثبت نشان دادن عملکرد خود می‌باشد که بسیار رایج شده و در بانک های بزرگ این رقابت ناسالم بسیار به چشم می‌خورد.

افزایش منابع بانک‌ها با خرید منابع به جای جذب سرمایه

به گزارش شمانیوز : بعضی از مدیران عامل بانک‌ها برای مثبت نشان‌ دادن عملکرد خود هر کاری را انجام می‌دهند. به تازگی آمار و اطلاعاتی به دست خبرنگار ما رسیده است که نشان می‌دهد بانک‌های بزرگ کشور به جای جذب منابع جدید برای بانک خود به سراغ مدیران مالی مجموعه‌های بزرگ اقتصادی مانند شرکت‌های بزرگ نفتی و پتروشیمی رفته و درخواست انتقال گردش مالی آن مجموعه را به بانک خود برای چندماه می‌کنند و با این کار سرمایه جذب شده بانک خود را بالا نشان می‌دهند.

براساس شنیده‌های خبرنگار شمانیوز، هدایایی نیز از بودجه تبلیغات بانک به مدیران مالی شرکت‌های بزرگ جهت انتقال حساب مالی پرداخت شده است. به طور مثال در سال گذشته (۱۳۹۹) یک بانک از سرفصل تبلیغات حدود ۱۰ میلیارد تومان کارت هدیه تهیه کرده است که هزینه‌کرد آن به صورت شفاف مشخص نمی‌باشد. ضروری است نهادهای نظارتی باید دقت بیشتری در هزینه‌کرد بودجه تبلیغات روابط عمومی داشته باشند.

بر همین اساس و مطابق نمونه؛ یکی از بانک ها فردی به نام آقای «ش» را جذب کرده و این فرد با حضور در شرکت‌های نفتی و پتروشیمی آنها را راضی می‌کند که حساب بانکی خودشان را به بانک موردنظر انتقال دهد و از هر دو طرف مبلغی را دریافت می‌کند. 

مدیر مالی یک شرکت نفتی در گفتگو با خبرنگار شمانیوز ضمن تایید موضوع فوق و خرید منابع توسط برخی بانک‌ها، اظهار داشت: این امر برای بالا نشان دادن آمار جذب سرمایه توسط مدیران عامل اتفاق می‌افتد و برای بستن دهان منتقدان در مورد عملکرد آنها می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied