شمانیوز
شما نیوز

بازی چلسی – پالمیراس

پخش زنده بازی چلسی – پالمیراس

چلسی و پالمیراس قهرمانان اروپا و آمریکای‌جنوبی در حالی در فینال جام‌جهانی باشگاه‌ها به مصاف هم خواهند رفت که هرکدام قهرمان شود، قهرمان جدیدی در این تورنمنت خواهد بود.

پخش زنده بازی چلسی – پالمیراس

به گزارش شمانیوز: جام‌جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۱ به روز آخر رسید. امشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه «محمد بن‌زاید» شهر ابوظبی امارات، تیم‌های چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و پالمیراس قهرمان کوپا لیبرتادورس در حالی به مصاف هم خواهند رفت که هرکدام قهرمان شود به نخستین جامش دست پیدا خواهد کرد.

 

چلسی؛ جام بدون سرمربی

بی‌سرمربی برو، با جام برگرد! جام‌جهانی باشگاه‌ها شاید برای قهرمان اروپا چالش چندان بزرگی نباشد، اما گرفتن جان آن ارزش بالایی دارد. چلسی که این فصل هم از منچسترسیتی و لیورپول عقب مانده، در امارات شانس بالایی دارد که یک جام جدید به افتخاراتش اضافه کند. آبی‌های لندن پیش از سفر به خاورمیانه به‌دلیل ابتلای توماس توخل به ویروس کرونا، سرمربی آلمانی‌شان را از دست دادند. در هر صورت مثل بازی ویدیویی، توخل از راه دور تیمش را هدایت می‌کند و دوست دارد شاگردانش برایش جام را به لندن بیاورند. چلسی در لیگ برتر افت کرد و حتی در ماه‌های دسامبر و ژانویه فقط ۴ برد در ۱۱ بازی داشته. از طرفی در دیدار مرحله نیمه‌نهایی مقابل الهلال عربستان هم صلابتی که انتظار می‌رفت را نداشته‌اند. اما این آمار هم باعث نمی‌شود انتظار قهرمانی و شکست دادن پالمیراس را از شاگردان توخل نداشته باشیم. فینال قبلی را به کورینتیانس باختند و دوست ندارند این ناکامی تکرار شود.

 

جهت مشاهده پخش زنده بازی چلسی – پالمیراس اینجا کلیک کنید

 

پالمیراس؛ سبزهای بین‌المللی

شرایط پالمیراس هم تقریباً مشابه به چلسی است. سبزهای برزیل که چند ماه پیش برای دومین فصل متوالی قهرمان کوپا لیبرتادورس شدند، با وجود این که پرافتخارترین تیم برزیل هستند ۴ سالی می‌شود که جام قهرمانی سری A را نگرفته‌اند. آبل فریرا برای «آلوی‌ورده» بیشتر یک مربی بین‌المللی بوده تا یک مربی داخلی. با این حال امیدوار است که در فصل جدیدی که هنوز شروع نشده طلسم قهرمان نشدن تیمش را بشکند. پالمیراس در مرحله نیمه‌نهایی انتقام باخت در دیدار رده‌بندی سال گذشته مقابل الاهلی را از این تیم مصری گرفت تا برای اولین مرتبه راهی فینال شود. اگر پالمیراس بتواند چلسی را شکست دهد و به این جام مهم برسد، اولین تیم برزیلی و اولین تیم غیراروپایی خواهد بود که از سال ۲۰۱۲ به بعد به قهرمانی جام‌جهانی باشگاه‌ها دست پیدا کرده است. آیا این مأموریت دشوار را شاگردان فریرا با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت؟

 

آمار بازی

۱) چلسی و پالمیراس هردو در صورت قهرمانی برای نخستین مرتبه به این جام خواهند رسید. چلسی یک مرتبه سال ۲۰۱۲ فینالیست شده، ولی پالمیراس به فینال هم نرسیده است.

۱۱) قهرمان جام‌جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۱ یازدهمین قهرمان این تورنمنت خواهد بود. رئال‌مادرید (۴ مرتبه)، بارسلونا (۳ مرتبه)، بایرن‌مونیخ و کورینتیانس (هرکدام ۲ مرتبه) و لیورپول، منچستریونایتد، میلان، اینتر، اینترناسیونال و سائوپائولو (هرکدام یک مرتبه) سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را داشته‌اند.

۴) تیم‌های برزیلی در جام‌جهانی باشگاه‌ها با ۴ قهرمانی پرافتخارتر از تیم‌های انگلیسی هستند که ۲ مرتبه قهرمان شده‌اند. اسپانیایی‌ها با ۷ قهرمانی بیش از تیم‌های دیگر کشورها جام گرفته‌اند.

۹) چلسی تنها فینالش در جام‌جهانی باشگاه‌ها را به تیمی برزیلی که کورینتیانس بود ۹ سال پیش یعنی سال ۲۰۱۲ باخت. نکته جالب این که، این آخرین سالی بود که تیمی غیراروپایی در جام‌جهانی باشگاه‌ها قهرمان شد.

۳) پیش از این ۳ مرتبه فینال جام‌جهانی باشگاه‌ها بین تیم‌های انگلیسی و برزیلی برگزار شده که ۲ مرتبه برزیلی‌ها (سائوپائولو و کورینتیانس) و یک مرتبه انگلیسی‌ها (لیورپول) برنده این فینال بوده‌اند.

۰) جام‌جهانی باشگاه‌ها برای پنجمین دوره است که در امارات برگزار می‌شود. در ۴ دوره قبلی اروپایی‌ها (بارسلونا، اینتر و ۲ مرتبه رئال‌مادرید) قهرمان شده‌اند.

۰) چلسی با توماس توخل و پالمیراس با آبل فریرا در حالی شانس دارند که جامی دیگر به افتخارات‌شان اضافه کنند که هیچ‌کدام قهرمان لیگ‌های انگلیس و برزیل نبوده‌اند.

 

جهت مشاهده پخش زنده بازی چلسی – پالمیراس اینجا کلیک کنید

 

ترکیب احتمالی دو تیم

چلسی: کپا، کریستنسن، سیلوا، رودیگر، آسپیلیکوئتا، آلونسو، جورجینیو، کواچیچ، زیاش، هاورتس و لوکاکو

پالمیراس: وِوِرتون، روشا، گومس، گارسیا، پیکرس، دانیلو، رافائل، دودو، وِیگا، اسکارپا و رونی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied