شمانیوز
شما نیوز

وزیر کار و رفاه

روایت عجیب از کارت‌های هدیه میلیونی در وزارت کار | وزیر کار: 350 مدیر را عوض کرده ام، 650 نفر هم در نوبتند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مدیران خوب، قوی و دست‌پاک با معیارهایی که اشاره شد به کارشان ادامه می‌دهند یا جایشان عوض می‌شود، گفت: ولی طبیعتاً هزار نفر را برکنار می‌کنیم که تا به‌ حال 350 نفرشان برکنار یا جابه‌جا شده‌اند و افراد جدید آمده‌اند .

روایت عجیب از کارت‌های هدیه میلیونی در وزارت کار | وزیر کار: 350 مدیر را عوض کرده ام، 650 نفر هم در نوبتند

به گزارش شمانیوز : حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه ای که با روزنامه ایران انجام داده ، به روایت عجیبی از کارت های هدیه میلیونی در وزارت کار پرداخت. عبدالملکی ضمن رد برخی از شایعات پیرامون انتصابات فامیلی در وزارت کار، گفت: روزهای اولی که به وزارتخانه آمدم متوجه رفت‌ و آمد تعدادی خودروی سراتو به وزارتخانه شدم، سؤال کردم گفتند که این سراتوها را از صندوق‌ها و شرکت‌ها برای معاونین گرفتیم. گفتم خیلی اشتباه کردید!

وزیر کار اضافه کرد: روزهای اولی که به وزارتخانه آمدم متوجه رفت‌ و آمد تعدادی خودروی سراتو به وزارتخانه شدم، سؤال کردم گفتند که این سراتوها را از صندوق‌ها و شرکت‌ها برای معاونین گرفتیم. گفتم خیلی اشتباه کردید! این کار شرعاً و قانوناً غیرمجاز است، این صندوق‌ها و شرکت‌ها دولتی نیستند بلکه متعلق به مردم و بیمه‌شده‌های تأمین اجتماعی و بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی، روستاییان و عشایر، صندوق فولاد و... هستند، گفتند خوب خودرو نداشتیم چه‌کار می‌کردیم؟ گفتم مدیران پیاده رفت‌وآمد می‌کردند. اجازه نداشتید خودرویی که متعلق به مردم و صندوق‌ها است به معاونان اختصاص دهید و دستور دادم همه را برگردانند. تأسف‌بارتر اینکه می‌گفتند چون خودرو متعلق به صندوق‌ها بوده نمی‌توانستیم پول بنزین و هزینه‌های جانبی آنها را هم بدهیم و بنزین و هزینه‌ها نیز از همان صندوق‌ها تأمین می‌شد. ارتزاق وزارتخانه از صندوق‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه یک‌رویه بوده و حتی شاید حجم و مبلغ برخی از این موارد نجومی هم نباشد، اما ذات این اتفاق غیرقانونی و غیرشرعی بود و بخشنامه کردیم که هرگونه ارتزاق از صندوق‌ها و شرکت‌ها در وزارتخانه ممنوع است.

حجت عبدالملکی اضافه کرد: حقوق یکی از مدیران ماهیانه ۲۰ میلیون تومان بود اما با اختصاص کارت هدیه در ماه حدود ۷۰ میلیون تومان دریافت می‌کرد. یکی از مجموعه‌ها درخواست حدود ۱۲۰۰ قطعه سکه را داده است که به سرعت با آن مجموعه برخورد کردیم.

وزیر کار با اشاره به بازرسی در ۱۶ شرکت زیر مجموعه وزارت کار، گفت: ۹۹ نفر از مدیران شناسایی شدند که ۱۲ عنوان اتهامی با سرفصل های مختلف از جمله اختلاس داشتند.

وی تصریح کرد: یکی از مجراهای فساد که بسیار هم گفته شده و ناراحت‌کننده است، فیش‌های نجومی و حقوق‌های آنچنانی است. همان روزهای اولی که کارمان را شروع کردیم به همه صندوق‌ها و شرکت‌ها ابلاغ کردم که فیش حقوقی مدیران در سطوح مختلف را برایم ارسال کنند. در بررسی‌هایمان متوجه شدیم بر اساس قواعد و چهارچوب‌ها حقوق نامتعارف نداریم، اما با بررسی بیشتر متوجه شدیم اتفاق دیگری در حال رخ‌دادن است و بخش زیادی از این افراد وجوهی خارج از فیش حقوقی مثلاً سکه و کارت اعتباری دریافت می‌کنند. برای مثال فردی که ۲۰ میلیون تومان بر اساس فیش حقوقی دریافت می‌کند، ماهانه از 50 تا حتی 100 میلیون تومان هم کارت هدیه یا سکه دریافت می‌کند یا در قالب تصویب بودجه‌های محرمانه پرداخت‌هایی صورت‌ گرفته که درباره آن به هیچ جا هم پاسخگو نبودند.

وزیر رفاه با اشاره به انتصاب‌های فامیلی در وزارتخانه خود بیان داشت: ما وقتی با انتصاب‌های مسأله‌دار افرادی که دسترسی به رسانه دارند برخورد می‌کنیم، آنها اطلاعات غلط و راست را با هم خلط کرده و به خورد مخاطب می‌دهند و نقاط قوت این دولت را به‌عنوان نقطه‌ضعف مطرح می‌کنند؛ ما به هیچ عنوان حتی یک مورد انتصاب فامیلی در این وزارتخانه نداشتیم. گاهی لیست درست کردند و گفتند این افراد منصوبان و منتسبان فلان شخصیت هستند، در حالی که مستند جواب دادیم که اینها مربوط به دولت قبل است.

وی افزود: در روزهای اول که در وزارتخانه مستقر شدم لیست‌هایی از طرف نهادهای امنیتی از افراد بی‌ربطی که در چهارچوب زد و بندهای سیاسی منصوب شده‌اند، برایم ارسال شد تا به آنها رسیدگی کنم؛ مثلاً فردی که به‌دلیل سابقه در خبرگزاری و با مدرک تحصیلی علوم سیاسی عضو یک صنعت بزرگ شده است البته نمی‌خواهم این موارد را اسم ببرم.

عبدالملکی با بیان اینکه در لیستی که از نهادهای امنیتی اصلی کشور دریافت کردیم بیش از 100 نفر افرادی که عمدتاً رسانه‌ای، خبرنگار یا فعالان فضای مجازی بودند، در این لیست وجود داشت که این افراد در واحدهای اقتصادی و صنایع بزرگ در سطوح بالا یعنی عضو هیأت‌مدیره و مدیرعامل منصوب شده بودند، گفت: آن هم افرادی که به لحاظ حقوقی هم مسأله‌دار بودند، مثلاً محکومان فتنه بودند یا در تحصن مجلس ششم مسأله داشتند و بعضاً کارمندهایی داشتیم که کارمند سازمانی دیگر بوده و در این وزارتخانه مسئولیت‌های بالایی داشته، علاوه‌بر این انتصاب‌های فامیلی را داشتیم، افرادی که وابستگان به رجال سیاسی بودند که تعدادشان بسیار زیاد هم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied