شمانیوز
شما نیوز

یارانه

یارانه رمضان، امسال هم پرداخت خواهد شد؟

یکی دیگر از یارانه‌هایی که جدا از یارانه معیشتی و نقدی واریز شده بود، یارانه رمضان بود که فروردین سال گذشته برای نخستین بار به برخی از خانوارهای کشور اختصاص یافت. سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که به محض اعلام، یارانه رمضان امسال هم پرداخت خواهد شد.

یارانه رمضان، امسال هم پرداخت خواهد شد؟

به گزارش شمانیوز : پرداخت یارانه های نقدی و کمک معیشتی موضوعاتی است که بسیاری آن را دنبال می‌کنند. یارانه هایی نیز در کنار این دو قرار دارد که در روزهایی خاص یا مناسبت هایی مانند یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به عنوان یارانه ۲۲ بهمن با تصمیم دولت و دستور رئیس جمهور پرداخت می شود. یکی از این یارانه ها که از اولین مرحله واریز آن فروردین ۱۴۰۰ بود، یارانه رمضان است. اما امسال هم این یارانه به افراد واجدالشرایط تعلق می گیرد؟

حدود سه سال است که خانوارها هر ماهه دو یارانه ثابت دریافت می‌کنند. یارانه نقدی و یارانه معیشتی که یارانه نقدی از سال ٨٩ و یارانه معیشتی نیز از سال ٩٨ و همزمان با افزایش قیمت بنزین به حساب خانوارها واریز شد.

اما ممکن است در برخی از ماه‌ها، تعداد این یارانه‌ها افزایش یابد و یارانه‌های دیگری نیز واریز شود. برای مثال چند روز پیش یارانه یکصد هزارتومانی به حساب برخی از خانوارها واریز شد.

یکی دیگر از یارانه‌هایی که جدا از یارانه معیشتی و نقدی واریز شده بود، یارانه رمضان بود که فروردین سال گذشته برای نخستین بار به برخی از خانوارهای کشور اختصاص یافت.

این یارانه همزمان با روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان به ۶٠میلیون ایرانی اختصاص یافته و خانوارها بر اساس تعداد اعضای خود، رقم‌های متفاوتی را دریافت کردند. برای مثال خانواده یک نفره ۵۵هزار تومان یارانه، خانواده دو نفره ١٠٣هزار تومان یارانه، خانواده سه نفره ١٣٨هزار تومان یارانه، خانواده چهار نفره ١٧٢هزار تومان و خانواده‌های ۵نفره و بیشتر هم ٢٠۵هزار تومان دریافت کرده بودند.

حالا باتوجه به اینکه کمتر از دو ماه به ماه رمضان باقی مانده، این سوال مطرح می‌شود که آیا امسال هم قرار بر واریز یارانه رمضان است یا خیر.

اقتصاد آنلاین در خبری با بیان اینکه در روزهای آتی نیز پیگیری های خود را در این رابطه ادامه خواهد داد، اعلام می‌کند که با پیگیری از سازمان هدفمندی یارانه‌ها حاکی از آن بود که فعلا دستوری برای اختصاص یارانه رمضان به خانوارها صادر نشده است؛ اگر دستوری صادر شود، یارانه رمضان امسال هم پرداخت خواهد شد.

حالا باید دید تصمیم چیست و آیا رمضان امسال هم مانند سال گذشته، یارانه ماه مبارک رمضان به خانوارها تعلق خواهد گرفت یا خیر.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied