شمانیوز
شما نیوز

تنش میان مجلس و اتاق ایران

پای نایب رئیس مجلس هم به کلیپ جنجالی باز شد | نیکزاد: گنده تر از دهانش درباره مجلس حرف زده است

انتشار یک کلیپ از رئیس اتاق ایران مشکلی‌ بین مجلس و اتاق بازرگانی ایجاد کرد. کلیپی که طبق اظهارات عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس مربوط به یکسال پیش بوده و با هدف ایجاد تنش میان مجلس و اتاق ایران انتشار یافته است. در این میان پای نایب رئیس مجلس هم به این موضوع باز شد و واکنش نشان داد.

پای نایب رئیس مجلس هم به کلیپ جنجالی باز شد | نیکزاد: گنده تر از دهانش درباره مجلس حرف زده است

به گزارش شمانیوز : چندی پیش و در پی انتشار کلیپی خصوصی از صحبتهای نقدگونه رئیس اتاق ایران نسبت به نمایندگان مجلس و عملکرد آنها، تنشی بین مجلس و اتاق بازرگانی ایجاد شد. کلیپی جنجالی که پای نایب رئیس مجلس را هم به این موضوع باز کرد و سبب شد تا نیکزاد واکنش نشان دهد. البته علی نیکزاد در ابتدای صحبت خود گفته است که بعید می‌داند که شافعی این حرف‌ها را زده باشد ولی اگر چنین چیزی صحت داشته باشد حرفی که او زده گنده‌تر از دهانش است. 

غلامحسین شافعی چندی پیش در نقدی گفته بود: این نمایندگان خیلی افراد خالی هستند و نیازمند این هستند که چیزی پای تریبون بگویند. آنها (نمایندگان مجلس) به ما (اعضای اتاق بازرگانی) نیاز دارند تا شارژشان کنیم. عمق نمایندگان مجلس در مسائل اقتصادی خیلی کم است به‌طوری‌که آدم از این که این افراد می‌خواهند کشور را اداره کننده درمانده می‌شود. دولت هم خیلی دست کمی از این نمایندگان ندارد.

 

نیکزاد: رئیس اتاق بازرگانی گنده‌تر از دهانش درباره مجلس حرف زده است

نایب رئیس مجلس در واکنش به اظهارات اخیر رئیس اتاق بازرگانی گفت: آقای شافعی در قد وقواره ای نیست که بگوید ما از مجلس پشتیبانی می کنیم، حرفی که او زده گنده‌تر از دهانش است.

علی نیکزاد در پاسخ به تذکر زنگنه نماینده تربت حیدریه درباره اینکه چرا هیات رئیسه واکنشی به اظهارات اخیر رئیس اتاق بازرگانی نداشته است، گفت: مجلس عکس العمل نشان داد، شأن مجلس، نماینده و رئیس اتاق بازرگانی مشخص است.

صحبت‌های آقای شافعی در زمان تعطیلات مجلس بود، همان زمان ما عکس‌العمل نشان دادیم و  این اظهارات تکذیب شد، دیدگاه مجلس و کمیسیونهای اقتصادی درباره بخش خصوصی آشکار است.

اتاق بازرگانی این اظهارات را تکذیب کرده است، البته من باور ندارم که آقای شافعی چنین حرفی زده که اگر هم گفته باید بداند شأن او و شأن مجلس و نمایندگان مشخص است.

 

پس لرزه‌های انتشار یک کلیپ جنجالی 

عباس جبالبارزی، نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا می‌گوید: با انتشار یک کلیپ از رئیس اتاق ایران مشکلی‌ بین مجلس و اتاق بازرگانی ایجاد شد. پیش از این شرکت‌ها و واحدهای عضو اتاق باید ۳ در هزارم سود قبل از مالیات خود را به اتاق تخصیص می‌دادند، اما مجلس برای بودجه ۱۴۰۱ تصمیمی گرفته تا این سهم قطع شده و به سازمان‌هایی مانند سازمان توسعه تجارت داده شود.

 

مصوبه مجلس در جهت شفاف سازی بودجه اتاق است

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس در واکنش به اظهارات رئیس اتاق ایران در خصوص واریز سهم ۳ در هزار درآمد صاحبان کارت بازرگانی در سال ۱۴۰۱ به حساب خزانه، گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق در جهت شفاف سازی بودجه اتاق بازرگانی است.

«جعفر قادری » دیروز یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در گفت وگو با ایرنا، ضمن تاکید بر اینکه کلیپ مربوط به یک سال پیش است که در برخی سایت‌ها انتشار یافته، اظهار داشت: این کلیپ مربوط به گذشته است و مطلب جدیدی نیست که با هدف ایجاد تنش میان مجلس و اتاق ایران دست به دست می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچگاه بحث اعضای اتاق بازرگانی را به این کلیپ گره نمی‌زنیم، افزود: اتاق بحث اشخاص است و باید با تلاش‌هایی که از قبل داشتیم، بتوانیم قانون اتاق را اصلاح و عملکرد اعضا را شفاف کنیم که این به نفع خود اتاق نیز است تا تصمیمات در مسیر روشن و فضای آرام پیش برود.

این نماینده مردم در  مجلس ادامه داد: درست است که دوستان تا حدودی نسبت به این کلیپ حساس شدند، اما باید توجه داشت که مانند کمیسیون اقتصادی که در یک فضای آرام امور را پیش می‌برد، اعضای اتاق نیز با آرامش و دقت بیشتری مصوبات مجلس را مرور کنند؛ چراکه واقعا از آقای شافعی که فرد بسیار با تجربه‌ای است، انتظار نداشتیم که یک فضای آرام را متشنج و از این رهگذر مشکلاتی در مسیر همکاری مجلس و اتاق ایجاد کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied