شمانیوز
شما نیوز

جنگ اوکراین

نشست شورای امنیت ملی آمریکا درباره اوکراین

شورای امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه (به وقت محلی) با حضور «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور، برای بررسی وضعیت اوکراین تشکیل جلسه می‌دهد.

نشست شورای امنیت ملی آمریکا درباره اوکراین

به گزارش شمانیوز :  شورای امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه (به وقت محلی) با حضور «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور، برای بررسی وضعیت اوکراین تشکیل جلسه می‌دهد.

کاخ سفید شامگاه شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «بایدن به نظارت بر وضعیت در حال تحول اوکراین ادامه می‌دهد و تیم امنیت ملی او مرتباً در مورد رویدادهای میدانی به او اطلاع‌رسانی می‌کنند».

در این بیانیه با تکرار ادعاها علیه روسیه آمده است: «آنها (تیم امنیتی کاخ سفید) مجدداً تأکید کردند که روسیه ممکن است در هر زمانی به اوکراین حمله کند».

کاخ سفید ادامه داد: «رئیس جمهور (بایدن) بعدازظهر امروز اطلاعاتی درباره دیدارهای معاون خود (کمالا هریس) در کنفرانس امنیتی مونیخ با [ولودیمر] زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، [اورسولا] فن‌درلین رئیس کمیسیون اروپا، [ینس] استولتنبرگ دبیرکل ناتو، سران کشورهای بالتیک (استونی، لتونی و لیتوانی)، [اولاف] شولتز صدراعظم آلمان، نخست وزیر یونان و دیگر مقامات دریافت کرد».

این بیانیه همچنین افزود: «بایدن فردا جلسه شورای امنیت ملی را درباره وضعیت اوکراین تشکیل خواهد داد».

بامداد یکشنبه بود که رسانه‌ها گزارش دادند در مرکز منطقه خودمختار «دونتسک» واقع در شرق اوکراین، چندین صدای انفجار مهیب به گوش رسیده است. 

تنش‌های میان اوکراین و کشورهای غربی با روسیه، در سال‌های گذشته به خصوص بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به شدت افزایش پیدا کرده است. این شبه جزیره پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین توسط گروه‌های مورد حمایت غرب و قدرت گرفتن گروه‌های متمایل به روسیه در شرق اوکراین پس از یک همه پرسی از اوکراین جدا شد و به روسیه پیوست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied