شمانیوز
شما نیوز

ایران‌خودرو

وعده جدید ایران‌خودرو | خریداران محصولات ایران خودرو بخوانند

خودروسازان متهم شده‌اند که با نگهداری خودرو قصد افزایش قیمت خودرو را دارند. خبری که خودروسازان آن را تائید نمی‌کنند. آیا خودروهای پارکینگی کاهش یافته است؟

وعده جدید ایران‌خودرو | خریداران محصولات ایران خودرو بخوانند

به گزارش شمانیوز: مقامات قضایی و نظارتی، خودروسازان را متهم کرده‌اند که با نگهداری خودرو در پارکینگ‌ها قصد افزایش قیمت خودرو را داشتند. امروز نیز رسانه‌‌ها به نقل از سخنگوی قوه قضائیه، اعلام کرده‌اند که «عده‌ای می‌خواهند به صورت عمدی خودرو‌ها را گران‌تر بفروشند.».

در چنین شرایطی مدیرعامل جدید ایران‌خودرو در نشست با انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌‌‌سازان خودرو کشور وعده ارتقای کیفیت محصولات، خروج از زیان‌دهی خودروسازان و حفظ حقوق سهامداران را داد.

مهدی خطیبی در این نشست گفت: افزایش تیراژ تولید و تغییر ترکیب تولید نیز از خودروهای زیان‌ده به سمت خودروهای سودده، از موضوعات بسیار مهمی است که در دست اقدام قرار دارد.

آیا با وضعیت کنونی خودروسازی کشور این وعده‌ها عملی می‌شود؟ آیا خودروهای پارکینگی خودروسازان باز هم کاهش می‌یابد؟

 

وعده‌های ایران‌خودرو عملی می‌شود؟

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: همچنان موانعی بر سر راه تولید خودرو هستند که برطرف نشده‌اند.

او در مورد خودروهای پارکینگی خودروسازان افزود: مساله‌ای که در مورد کاهش خودروهای پارکینگی وجود دارد نیز موقت است و دوباره افزایش می‌یابد. با اینکه موانع خارج از ایران‌خودرو ایجاد شده، اما حال امیدواریم که وعده‌ها عملی شوند.

 

واکنش مردم چیست؟

در ادامه واکنش برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز در مورد وعده جدید ایران‌خودرو را می‌خوانیم.

«تنها راه نجات، تخته کردن درب این‌هاست. هیچ‌وقت درست نمی‌شه وضعیت، چون صنعت خودرو پیشرفت چشمگیری کرده توی دنیا. اما اینجا زه و چراغ عوض می‌شه دورنگ می‌شه ماشین.».

«از عجایب روزگار همین است که خودروهای بی‌کیفیت را به چند برابر قیمت سال گذشته می‌فروشند و ادعای زیان هم دارند. البته مقصر ملت است که برای خرید این بنجل‌ها از سر و کول هم بالا می‌روند و پول جلو جلو می‌دهند. واقعا اگر مصرف‌کننده واقعی چند ماه نخرد هم دست دلال کوتاه می‌شود و هم خودروساز حساب کار را می‌فهمد.».

«قابل توجه ملت عزیز

یکی از دوستان که در ایران‌خودرو مشغول به کار هست می‌گفت ایران‌خودرو قصد فروش تمام ماشین‌های پارکینگی خود را دارد

ماشین‌هایی که سال‌ها زیر باران و آفتاب مانده و لاستیک دور پنجره و لاستیک چرخ و برف پاکن آن‌ها و حتی رنگ ماشین‌ها دچار مشکل شده

لذا فعلا تا اطمینان کامل از ثبت‌نام بپرهیزید.».

« قیمت دلار نسبت به یک ماه گذشته افت کرد

ولی خودروسازها هیچ کم نکرده‍اند قیمت‌ها را.

نه قیمت کارخانه و نه قیمت بازار که خودشان تعیین می‌کنند و وانمود می‌کنند کار دلال است.

دلال کجا بوده؟

سایت‌ها دست خود خودروسازان هست و هر روز خودش قیمت‌ها را تغییر می‌ده

اینها شاید چند مدتی قیمت‌ها را پایین نیارند ولی آخرش چی؟

کسی که با این قیمت‌ها قادر به خرید نیست.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied