شمانیوز
شما نیوز

جنگ جهانی سوم

بایدن رسما اعلام کرد: جنگ جهانی سوم در راه است

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شد آغاز «جنگ جهانی سوم» تنها جایگزین تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین است.

بایدن رسما اعلام کرد: جنگ جهانی سوم در راه است

به گزارش شمانیوز: «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شد آغاز «جنگ جهانی سوم» تنها جایگزین تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین است.

طبق گزارش اسپوتنیک، بایدن در یک مصاحبه پادکستی گفت: «دو راه داریم، یا باید جنگ جهانی سوم را شروع کنیم، یعنی کامل وارد جنگ با روسیه شویم، یا مطمئن شویم که کشوری که خلاف قوانین بین‌المللی عمل می‌کند، بهای اقداماتش را بپردازد.»

طبق گزارش اسپوتنیک، بایدن در یک مصاحبه پادکستی گفت: «دو راه داریم، یا باید جنگ جهانی سوم را شروع کنی، یعنی کامل وارد جنگ با روسیه شوید، یا مطمئن شوید که کشوری که خلاف قوانین بین‌المللی عمل می‌کند، بهای اقداماتش را بپردازد.»

بایدن در ادامه با بیان آن‌که هیچ تحریمی فوری نیست، افزود: «اینگونه نیست که کسی را تحریم کنید و به موجب آن بگویید دیگر نمی‌توانی رئیس‌جمهور روسیه باشی. می‌دانم که این تحریم‌ها گسترده‌ترین تحریم‌های تاریخ از نوع اقتصادی و سیاسی هستند. هدف من از ابتدا حفظ ناتو و اتحادیه اروپا بود. زیرا تنها کاری که من فکر می‌کنم پوتین می‌توانست انجام دهد تقسیم ناتو بود که اگر متوجه شده باشید این اتفاق نیفتاده است. روسیه بهای بلند مدت و کوتاه مدت کارهای خود را پرداخت خواهد کرد.»

او در ادامه با بیان آن‌که آمریکا تسلیحات دفاعی و کمک‌های اقتصادی به اوکراین ارائه می‌کند، گفت: «تنها چیزی که من می‌دانم این است که ما باید در مسیر بقیه متحدانمان باقی بمانیم.»

از روز پنج‌شنبه هفته گذشته به دنبال درخواست رؤسای دو منطقه خودخوانده شرق اوکراین (لوهانسک و دونتسک) از روسیه برای کمک به آن‌ها در دفع حمله ارتش اوکراین، عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین برای حفاظت از امنیت منطقه دونباس و غیرنظامی کردن آن آغاز شد./ باشگاه خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied