شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا و سکه امروز

قیمت انواع سکه و طلا امروز ۸ اسفند ۱۴۰۰ کاهش یافت

بازار معاملات طلا و سکه امروز شاهد ادامه روند کاهش قیمت بود. قیمت سکه امروز در بازار تهران با ۳۲۰ هزار تومان کاهش به بهای ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۹۷ هزار تومان معامله شد.

قیمت انواع سکه و طلا امروز ۸ اسفند ۱۴۰۰ کاهش یافت

به گزارش شمانیوز : امروز یکشنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۰، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۳۲۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز کاری گذشته به ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان قیمت خورد.

بر همین اساس، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۹۷ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌ میلیون و ۱۸۶ هزار تومان شد.

اُنس جهانی طلا نیز با قیمت یک‌هزار و ۸۸۹ دلار و ۹۴ سنت معامله شد که بیش از ۷۰ دلار کاهش قیمت را تجربه کرده است.

مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و انس جهانی است. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی طی چند هفته گذشته کاهشی بود و در نتیجه تاثیر مستقیم بر کاهش بهای فلز زرد در داخل کشور داشت. اما از روز پنجشنبه با حمله روسیه به اوکراین انس جهانی طلا رشد ۶۹ دلاری داشت که در نتیجه آن قیمت انواع سکه و طلا در این روز افزایشی بود اما این افزایش قیمت دوام چندانی نیاورد و از دیروز دوباره قیمت‌ها افت داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied