شمانیوز
شما نیوز

سقوط اوکراین

آخرین هشدار روسیه به زلنسکی | رئیس دوما: زلنسکی ممکن است اوکراین را از دست بدهد

حمله روسیه به اوکراین که از پنجشنبه گذشته آغاز شد، تحولات و واکنش هایی را در سطح جهان به همراه داشته است. به دنبال آغاز جنگ روسیه و اوکراین در چندین مرحله روسیه به رئیس جمهور اوکراین هشدار داده تا حکومت را واگذار کند.

آخرین هشدار روسیه به زلنسکی | رئیس دوما: زلنسکی ممکن است اوکراین را از دست بدهد

به گزارش شمانیوز: جنگ روسیه و اوکراین چند روزی است که خبرهای رسانه‌های جهان شده است و دولت ها و کشورهایی که هر کدام سعی دارند تا یکی از طرفین درگیر در این جنگ را با هشدار و اخطار به نحوی از این کار منع کنند. طرف های غربی روسیه را تهدید به تحریم و اقدام نظامی می‌کنند و طرف های هم‌پیمان روسیه از پوتین خویشتنداری و مصالحه و مذاکره را درخواست می‌کنند.

 رئیس جمهور روسیه و زلنسکی بارها برای مذاکره و رفع مشکلات موافقت نموده اند ولی هر دفعه یکی از طرفین از مذاکره سر باز زده و به دلیلی در موعد مقرر برای مذاکره حاضر نشده است. ولادیمیر پوتین و رئیس جمهور اوکراین در آخرین توافق خود قرار بود در بلاروس بر سر میز مذاکره بنشینند که امروز مجددا زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به خاطر مکان مذاکره (بلاروس) حاضر به حضور در مذاکره نشد.

ساعت 15 تعیین ضرب‌الاجل روسیه برای اوکراین

ولادیمیر مدینسکی، رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه که هم‌اکنون در سفارت روسیه در مینسک به سر می‌برد، گفت: هیئت مذاکره‌کننده روسیه روز یکشنبه منتظر پاسخ طرف اوکراینی برای تایید مذاکرات تا ساعت 15:00 به وقت محلی خواهند بود.

مدینسکی به خبرنگاران گفت: "ما با آرامش موارد زیر را پیشنهاد می کنیم: الان ظهر است. تا ساعت 15:00 ما همچنان اینجا هستیم و منتظر پاسخ طرف اوکراینی در تأیید تصمیم خود برای عزیمت به مذاکرات در گومل هستیم. به محض دریافت تاییدیه، بلافاصله به آنجا حرکت کرده و با همکاران مذاکره کننده خود ملاقات خواهیم کرد. ما طرفدار صلح هستیم در صورت امتناع از مذاکره، تمام مسئولیت خونریزی بر عهده اوکراین خواهد بود. اما ما تا ساعت 15 اینجا هستیم و منتظر پاسخ طرف اوکراینی هستیم".

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران افزود که صحبت تا ساعت 15:00 به وقت محلی بلاروس می باشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد که از سوی زلنسکی این جنایت علیه مردم اوکراین و جامعه جهانی است.

ویاچسلاو ولودین

آخرین هشدار ، زلنسکی ممکن است اوکراین را از دست بدهد.

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه، گفت: ولادیمیر زلنسکی در شرایط کنونی باید به دنبال هر فرصتی برای مذاکره باشد، اما فقط بهانه می‌یابد و این جنایت علیه مردم اوکراین و جامعه جهانی است.

وی افزود: ولادیمیر زلنسکی ممکن است کشورش را از دست بدهد، او خواهان صلح نیست.

ولودین در کانال تلگرامی خود نوشت: "در شرایط کنونی برای منافع شهروندان اوکراین، زلنسکی باید به دنبال هر فرصتی برای مذاکره باشد، اما به جای شرکت در آن به دنبال بهانه است".

وی افزود: "زلنسکی ممکن است اوکراین را از دست بدهد. یکی از اشتباهات زلنسکی که منجر به عواقب غم انگیزی شد، عدم تمایل وی به نشستن بر سر میز مذاکره با نمایندگان جمهوری های دونتسک و لوهانسک است".

پیشتر ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفته بود: بستر گفتگو می تواند در شهرهای دیگر انجام گیرد اما نه در بلاروس.

زلنسکی، علیرغم سخنان پسکوف در مورد ورود هیئت فدراسیون روسیه به گومل، اظهار داشت: محل برگزاری می تواند ورشو، براتیسلاوا، بوداپست، استانبول، باکو باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied