شمانیوز
شما نیوز

یارانه

زمان واریز یارانه معیشتی اسفند ماه | منتظر واریز یارانه 100 هزار تومانی در عید مبعث باشید

طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها، بیست و هشتمین مرحله یارانه معیشتی سه شنبه ۱۰ اسفند واریز می‌شود.

زمان واریز یارانه معیشتی اسفند ماه | منتظر واریز یارانه 100 هزار تومانی در عید مبعث باشید

به گزارش شمانیوز: روابط عمومی اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌های کشور، امید حاجتی از پرداخت بیست و هشتمین مرحله یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار در ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۱۰ اسفند خبر داد.

وی گفت: به مانند دوره های پیشین، واریزی ها یارانه معیشتی به حساب خانواده های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده های چهار نفره ۱۷۲هزار تومان و خانواده های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

حاجتی یادآورشد: پانزدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی در این ماه، از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت نموده‌اند، کسر خواهد شد.

 

یارانه معیشتی جدید بمناسبت عید مبعث

یک احتمال برای واریز یارانه جدید ۱۰۰ هزار تومانی در هفته آینده وجود دارد، مردم امیدوارند که در صورت واریز این یارانه به اعضای واقعی چهار دهک اول واریز شود.

قاعدتا باید در روز سه‌شنبه هفته آینده یعنی دهم اسفند ماه یارانه معیشی بنزین به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

معمولا وقتی واریز یارانه با روز تعطیل مصادف می‌شود، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها یک روز زودتر آن را واریز می‌کنند. بنابراین به احتمال زیاد آخرین یارانه معیشتی امسال در ساعت ۲۴ روز دوشنبه نهم اسفند ماه واریز می‌شود.

از یک سو واریز یارانه در هفته آینده با مبعث رسول اکرم(ص) مصادف شده است و از سوی دیگر در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ قرار داریم، با توجه با سابقه دولت رئیسی در واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ۲۲ بهمن ماه، احتمال تکرار این یارانه در هفته آینده وجود دارد.

 

یارانه یک میلیون تومانی برای این خانوارها

ابراهیم رئیسی در برنامه‌های اقتصادی خودش اعلام کرده بود که قرار است یارانه جدیدی پرداخت کند. در واقع او وعده داده که قرار است برای خانوارهای پنج دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر شود. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد.

در این وعده رئیسی پیش‌بینی شده که به خانوارهایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند یارانه بازپرداخت اقساط تعلق می‌گیرد.

اما مبلغ یارانه چقدر است؟ مبلغ این یارانه برای خانوارهایی که در سه دهک اول قرار دارند ۲۰۰ هزار تومان و برای کسانی که در دهک‌های چهارم و پنجم هستند ماهانه ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

یعنی یارانه برای یک خانواده پنج نفره در گروه اول یک میلیون تومان و در گروه دوم ۷۵۰ هزار تومان است.

 هنوز به این سوالات پاسخ داده نشده که نحوه بازپرداخت چگونه است؟ کل مشمولان چه تعداد هستند؟ شرایط مشمول چیست؟در چند نوبت پرداخت می‌شود؟ بازپرداخت آن چند ماهه است؟ ضمانت کارت اعتباری چیست؟ یارانه به صورت پول نقد است یا بن خرید؟

 

یارانه معیشتی باقی می ماند؟

حسین میرزایی، مدیر آزمایشگاه توسعه دولت الکترونیک و مشاور IT وزارت رفاه که تاکید داشت تحت عنوان کارشناس سخن می‌گوید، اضافه کرد: آمار نشان می‌دهد ۳۵ میلیون فرد فاقد درآمد ثابت و حمایتهای نهادی در ایران وجود دارد، افرادی که بیمه پرداز یا کارمند یا بازنشسته نیستند. این افراد باید حمایت شوند اما با حمایت بی‌انتها مخالفم و چرخه خروج برای حمایت حتما باید لحاظ شود.وی پیشنهاد داد: به نظر می‌رسد اگر دو مجموعه وزارت رفاه و وزارت امور اقتصادی دست به دست هم بدهند، مساله تامین مالی یارانه بیشتر امکان پذیر می‌شوند. ظرفیت‌های نظام مالیاتی کشور بالاست و به جای تمرکز روی تامین منابع برای حمایت،باید روی سیاستگذاری مطلوب برای تنوع بخشی از سبد حمایتی دولت متمرکز شویم.

وی پیش بینی کرد: بحث حذف ۴۲۰۰ تومانی هم بسیار جدی است و این اصلاح نظام یارانه‌ای اتفاق مثبتی است.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: وعده انتخاباتی دولت برای افزایش یارانه که آیه قرآن نیست و نباید بر وعده‎ها چندان پافشاری کرد. گاهی وعده اشتباه است یا مشاوران اشتباه مشورت داده‌اند. برخی معتقدند اگر مصوبه‌ای را امضا کنیم و دولت را بدهکار مردم نماییم، کار انجام داده‌ایم در حالی که بسیاری از سیاسیون حاضر به انجام کارهای اساسی نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • سید‌عبدالهادی‌عاصی‌علوی‌تفتی

    سلام.خدا.قوت.
    وجود.پول.و.اعتباردرحساب.هر‌نفرایرانی.یعنی.گردش
    خون.در.بدن.هر.نفر.ایرانی.

  • زرتکی

    خبر دروغ دورغ دروغ است

  • حمیدرضا

    دروغ بگویید و ماندگار شوید ...

  • کمیل

    مرگ برامریکا

  • جوادمیرزاعلیان

    سلام من کارگر م وبی کار وتوان پرداخت قسط وامکانات رادارم بدهم چکار کنم کسی جواب نمی‌دهد باتشکر