شمانیوز
شما نیوز

جنگ روسیه و اوکراین

فوری | توافق هسته‌ای تا پایان هفته نهایی می‌شود؟

نماینده روسیه در مذاکرات وین اعلام کرده «تقریباً مطمئن» است تا پایان هفته توافق می‌شود. مذاکره‌کننده ارشد ایران هم مجددا به وین برگشت تا ادامه مذاکرات انجام شود. مذاکراتی که گفته می‌شود تا آخر این هفته به نتیجه می‌رسد.

فوری | توافق هسته‌ای تا پایان هفته نهایی می‌شود؟

به گزارش شمانیوز: اگرچه گفته می‌شد پرونده هسته‌ای ایران به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود اما آغاز جنگ روسیه و اوکراین این نگرانی را ایجاد کرد که مبادا مذاکرات متوقف شود یا تحت تاثیر تحولات این جنگ قرار بگیرد. به خصوص که روسیه در مذاکرات وین نقش مهمی دارد.

حالا بلومبرگ به نقل از اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین گفته اگرچه امیدوار بود مذاکرات هسته‌ای تاکنون نهایی شده باشد، اما «تقریباً مطمئن» است تا پایان هفته توافق می‌شود.

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع مجلس هم امروز اعلام کرد مذاکرات در حال رسیدن به جمع‌بندی نهایی است. منتهی باید هرگونه قراردادی در چارچوب حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران و حفظ حقوق هسته‌ای کشورمان باشد.

 

موضع ایران درباره مذاکرات وین

روز گذشته نمایندگان مجلس جلسه غیرعلنی درباره مذاکرات هسته‌ای داشتند. احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در گفتگو با تسنیم برخی از موضوعات این جلسه را شرح داده است.

او گفت: آقای قالیباف عنوان کرد دیگر این سوال که در مذاکرات بمانیم یا نمانیم مطرح نیست، ما باید در مذاکرات بمانیم و آن را پیش ببریم. موضوعی که مطرح است، این است که ما باید چگونه مذاکرات را پیش ببریم تا برای ما انتفاع اقتصادی داشته باشد.

این نماینده مجلس به نقل از قالیباف اعلام کرده که «در مذاکرات بخشی از خواسته‌های ما برآورده شده اما هنوز موضوعات حل‌نشده‌ای وجود دارد که بیشتر به تضمین‌ها باز می‌گردد، ما هم متوجه هستیم که این موضوع مستلزم زمان است و ما هم خودمان را ملزم می‌دانیم که تعهدات‌مان پایاپای و متعادل انجام شود.»/ تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • علی محمد

    عجیبه واقعا🤔