شمانیوز
شما نیوز

نفت آمریکا

آمریکا به فکر آزادسازی ذخایر نفتی خود افتاده است

آمریکا و متحدانش در حال بررسی آزادسازی هماهنگ ذخایر نفتی در بحبوحه افزایش قیمت نفت و محدود شدن عرضه به‌دنبال حمله روسیه به اوکراین هستند.

آمریکا به فکر آزادسازی ذخایر نفتی خود افتاده است

به گزارش شمانیوز: قیمت نفت پس‌از حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌های غربی علیه این کشور و قطع ارتباط برخی بانک‌های روسیه از سیستم پرداخت جهانی که باعث اختلال در صادرات نفت این کشور شده، به بالاترین رقم از 2014 رسیده‌است. نفت روسیه در حال حاضر با تخفیف‌های سنگینی نسبت‌به شاخص‌های بین‌المللی معامله می‌شود، اما بسیاری از خرید این بشکه‌ها دوری می‌کنند.

قطع ارتباط برخی بانک‌های روسیه از سیستم پرداخت جهانی به دنبال حمله به اوکراین صادرات نفت این کشور را مختل کرده و آمریکا و متحدانش را در فکر آزادسازی ذخایر نفتی جهت پایین آوردن قیمت نفت انداخته است.

روسیه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های نفت دنیاست که روزانه حدود 4 تا 5 میلیون بشکه نفت خام و 2 تا 3 میلیون بشکه محصولات پالایش‌شده صادر می‌کند. چین، اتحادیه اروپا، کره جنوبی، هند و ژاپن از اصلی‌ترین خریداران نفت روسیه هستند.

آژانس بین‌المللی انرژی که بیشتر نماینده کشورهای صنعتی است، یک اجلاس وزارتی فوق‌العاده در روز سه‌شنبه برگزار می‌کند.

بریتیش‌پترولیوم بارگیری نفت از بندر تومان روسیه را متوقف کرده‌است. این شرکت که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار خارجی در روسیه است، سهام خود در شرکت بزرگ رزنفت روسیه را واگذار کرده‌است. دراین‌بین، انگلیس به بنادرش دستور داده مانع حرکت تمام کشتی‌های دارای پرچم روسیه یا مرتبط با روسیه شوند.

جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا که مایل است قبل‌از انتخابات کنگره در پاییز قیمت نفت را پایین بیاورد اعلام کرد قیمت بنزین را در پمپ‌بنزین‌هایش کاهش می‌دهد.

وی هشدار داد تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه قیمت نفت را بالاتر می‌برد و پیامدهای شدیدی برای بازارهای انرژی در سراسر دنیا مخصوصاً بازار آمریکا و اروپا دارد.

دولت آمریکا هفته گذشته اعلام کرد در حال مذاکره با آژانس بین‌المللی انرژی درمورد آزادسازی ذخایر نفتی است.

تحلیلگران عقیده دارند آزادسازی ذخایر نفتی تاثیر روانی فوق‌العاده‌ای بر بازار دارد و در کوتاه‌مدت قیمت نفت را پایین می‌آورد اما پیامدهای بلندمدت آن مشخص نیست.

واشنگتن در ماه نوامبر آزادسازی 50 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا را اعلام کرده بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied