شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا

قیمت طلا، سکه و دلار پنجشنبه 12 اسفند | قیمت طلا و سکه افزایش می‌یابد؟

بازار طلا و سکه روز گذشته بعد از ورود دوباره به کانال ۲۶ هزار تومان افزایشی نسبی را تجربه کردند.

قیمت طلا، سکه و دلار پنجشنبه 12 اسفند | قیمت طلا و سکه افزایش می‌یابد؟

به گزارش شمانیوز: بازار طلا و سکه روز گذشته بعد از ورود دوباره به کانال ۲۶ هزار تومان افزایشی نسبی را تجربه کردند. گفته می‌شود مدتی است که این بازار در فاز انتظار قرار دارد و تا زمانی‌‌‌که تکلیف برجام مشخص نشود، انتظار می‌رود این حالت همچنان ادامه داشته باشد.

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹ روز چهارشنبه، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

در بازار دیروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۰۵ هزار ۷۲۹ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۸۰ هزار تومان است.

 

افزایش احتیاط معامله‌‌‌گران طلا

طی معاملات روز چهارشنبه بازار سهام با افزایش نگرانی‌ها از روند احیای برجام، شاخص کل و هموزن، دو رنگ متفاوت داشتند. به طوری که با افزایش فشار فروش در سهام خودرویی و همچنین دو گروه بانکی‌‌‌ها و حمل‌ونقل در داد و ستدهای روز گذشته، شاخص کل با ۰۶/ ۰ ‌درصد افت در سطح یک‌میلیون و ۲۸۱‌هزار واحد ایستاد.

در مقابل نیز شاخص هموزن در برابر افت مقاومت کرد و با ۰۶/ ۰‌درصد افزایش روز گذشته را پشت سر گذاشت. علاوه بر این لازم به ذکر است که ارزش معاملات خرد سهام بورسی ۱۸۷۵‌میلیارد تومان بوده است. خالص تغییر مالکیت نیز نزدیک به ۳۳‌میلیارد تومان به سمت حقوقی‌‌‌های بورس تهران بود.

 

کاهش احتمال افت سکه

بازار طلا و سکه روز چهارشنبه پس از بازگشت نرخ دلار در بازار داخلی به بالای سطح ۲۶‌هزار تومان، رشد قیمت داشت. علاوه بر این جهش، بهای طلای جهانی به بالای ۱۹۵۰ دلار در هر اونس در معاملات صبحگاهی باعث شد تا ماندگاری قیمت سکه امامی در محدوده ۱۲‌میلیون تومان تقویت شود.

به طوری که روز گذشته این فلز گرانبهای داخلی به قیمت ۱۲‌میلیون و ۴۰‌هزار تومان داد و ستد شد. به گفته کارشناسان این بازار در صورتی که آرایش صعودی طلای جهانی همچنان باقی بماند و تمایلات کاهشی دلار نیز افت کند، احتمال اینکه سکه امامی نیز در مسیر نزول قرار بگیرد بسیار کم است.

به عقیده برخی کارشناسان رشد چشمگیر قیمت اونس طلا در بازار جهانی به عنوان ترمزی برای کاهش سکه عمل کرده است و در صورت عدم‌توافق برجام شاهد افزایش یکباره قیمت دلار و سکه خواهیم بود./ تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied