شمانیوز
شما نیوز

جنگ روسیه و اوکراین

آیا روسیه میخوهد اوکراین را با خاک یکسان کند؟

در حالی که منابع خبری خبر از آتش‌بس میان روسیه و اوکراین به صورت موقت برای خروج نظامیان از طرف روسیه داده اند بسیاری از کارشناسان معتقدند که اعلام آتش‌بس موقت آتشی زیر خاکستر است و این احتمال می‌رود که روسیه قصد حمله گسترده و همه جانبه به اوکراین را دارد.

آیا روسیه میخوهد اوکراین را با خاک یکسان کند؟

به گزارش شمانیوز: در حالی که منابع خبری خبر از آتش‌بس میان روسیه و اوکراین به صورت موقت برای خروج نظامیان از طرف روسیه داده اند بسیاری از کارشناسان معتقدند که اعلام آتش‌بس موقت آتشی زیر خاکستر است و این احتمال می‌رود که روسیه قصد حمله گسترده و همه جانبه به اوکراین را دارد.

کشورهای اروپایی و نیروهای ناتو نه تنها در این مدت کاری برای فروکش کردن تنش میان روسیه و اوکراین نکردند بلکه با تهدیدات مکرر و گسترده و اعمال تحریم های همه جانبه باعث ریختن نفت و روی آتش جنگ میان روسیه و اوکراین شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای روسیه شلیک در ساعت ۱۰ به وقت مسکو (۱۰:۳۰ به وقت تهران) را متوقف خواهند کرد تا غیرنظامی‌ها با استفاده از راهروهای بشردوستانه از شهرهای ماریوپل و ولنوواخا در اوکراین خارج شوند.

شهردار ماریوپل پیش‌تر هشدار داده بود که این شهر توسط نیروهای روسی «محاصره» شده است و خواستار ایجاد یک کریدور بشردوستانه شد تا به شهروندان اجازه دهد، شهر را ایمن را ترک کنند.

وادیم بویچنکو پیش‌تر گفته بود که این شهر، آب، گرما یا برق ندارد و ذخایر غذا نیز کم است.

مشخص نشده است که چه مدت زمان برای خروج غیرنظامی‌ها از کریدورهای امن در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied