شمانیوز
شما نیوز

مسکن

تسهیلات ساخت 939 پروژه‌‌ نهضت ملی مسکن‌ واریز شد

بر اساس اطلاعات مستند رسیده از سوی بانک مسکن، تاکنون تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن به 939 پروژه واریز شد.

تسهیلات ساخت 939 پروژه‌‌ نهضت ملی مسکن‌ واریز شد

به گزارش شمانیوز: سهم الشرکه پرداختی از سوی این بانک در نهضت ملی مسکن تا ابتدای اسفند ماه سال 1400، معادل یک‌هزار و 700 میلیارد تومان بوده است که به 939 پروژه پرداخت شده است.

بر این اساس سهم الشرکه پرداختی بانک مسکن به 785 پروژه متعلق به بنیاد مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت و روستاهای کشور به مبلغ 511 میلیارد تومان، بیشترین سهم را از میان سایر پروژه‌ها به خود اختصاص می‌دهد.

از سوی دیگر این سهم الشرکه پرداختی به 55 پروژه متعلق به اداره کل وزارت راه و شهرسازی، 35 پروژه به شهرهای جدید، 25 پروژه به ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، یک پروژه به سازمان همیاری شهرداری‌ها و 38 پروژه خود مالکی پرداخت شده است.

سامانه برخط مشاهده تسهیلات ساخت مسکن راه نیفتاد

به گزارش فارس، پرداختی بانک مسکن در شرایطی برای نهضت ملی مسکن عنوان شده که به نظر می‌رسد، پرداختی‌های مرتبط با طرح اقدام ملی نیز در این آمار لحاظ شده و بخش قابل توجهی را بهخود اختصاص داده است.

بر اساس تبصره 18 قانون بودجه سال 1400، قرار بود بانک مرکزی امکان مشاهده برخط پرداخت تسهیلات نظام بانکی برای حوزه مسکن را فراهم کند اما این کار انجام نشد تا به غیر از بانک مسکن اطلاعات چندانی از سایر بانک‌های پیرامون پرداخت تسهیلات نضهت ملی مسکن وجود نداشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied