شمانیوز
شما نیوز

توافق ایران و آمریکا

آمریکا، عامل کند شدن روند دستیابی به توافق است

همشهری آنلاین نوشت: یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره‌ کننده ایران در وین گفته است که تیم آمریکایی با کندی در تصمیم گیری سیاسی، روند دستیابی به یک توافق خوب را معطل کرده است.

آمریکا، عامل کند شدن روند دستیابی به توافق است

به گزارش شمانیوز: یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره‌ کننده ایران در وین گفت: مذاکرات وین معطل تصمیم و پاسخ آمریکا است. و این تیم آمریکایی است که عامل کندی حرکت در دستیابی به یک توافق خوب است.

یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایران در وین درمورد روند مذاکرات وین تصریح کرد: گفت وگوهای وین به دلیل ابتکار عمل ها و حسن نیت ایران طی چند هفته گذشته پیشرفت های قابل توجهی داشته است. توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ترسیم نقشه راه مشترک به منظور حل موضوعات باقیمانده شاهد این ادعا است.

این منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره‌ کننده ایران در وین افزود: در نقطه مقابل، تیم آمریکایی با کندی در تصمیم گیری سیاسی، روند دستیابی به یک توافق خوب را معطل کرده است.

وی به ایرنا گفت: تیم آمریکایی در وین نیز منتظر دریافت دستورالعمل های لازم در خصوص موضوعات باقیمانده است. توافق در وین امروز بیش از هر چیزی نیازمند پاسخ آمریکا به پیشنهادی مطرح شده در مذاکرات است.

دور هشتم مذاکرات از ششم دی‌ سال جاری در وین آغاز شده و شرکت‌کنندگان سرگرم تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی بوده‌اند.

علی باقری عضو ارشد تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته(سه شنبه) برای ادامه مشورت‌ها به تهران بازگشته بود، بامداد امروز(چهارشنبه) برای ادامه مذاکرات به وین باز می گردد.

جلسات کارشناسی و رایزنی‌های غیررسمی در وین امروز نیز ادامه داشته است.

با وجود پیشرفت قابل توجه مذاکرات، هنوز موضوعات مهمی باقی مانده است و توافق نهایی هنوز حاصل نشده است و زمان قطعی برای آن وجود ندارد. دستیابی به توافق نهایی، تنها با اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم از سوی طرف‌های غربی به ویژه واشنگتن در دسترس خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied