شمانیوز
شما نیوز

مترو

ساعت کاری مترو تهران افزایشی و جدید است یا همان روال اصلی؟

افزایش ساعت کاری خطوط درون‌شهری متروی تهران از امروز چهارشنبه ۱۸ اسفند توسط مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه اعلام شد. اما به چه دلیل مختص ایام پایانی سال باشد؟ چرا حالت قبلی را روال اصلی اعلام نمی کنند.

ساعت کاری مترو تهران افزایشی و جدید است یا همان روال اصلی؟

به گزارش شمانیوز: شرکت متروی تهران اعلام کرد که به‌دلیل افزایش ترددها در روزهای پایانی سال، از امروز متروی تهران تا ساعت ۲۳ فعالیت می‌کند اما ساعت کاری خط تهران-کرج-هشتگرد مانند قبل خواهد بود و این امر مختص ایام پایانی سال است. فشرده سازی مردم در مترو و ساعات پایانی در طول سال چه کمکی به کاهش بیماری کرونا می کند؟  و چرا روال اصلی مترو و حمل و نقل عمومی به حالت اصلی خود باز نمی گردد؟

افزایش ساعت کاری مترو در ایام پایانی سال

آقای مهدی شایسته اصل مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، با بیان اینکه در روز‌های پایانی سال، شهروندان تهرانی بیش از گذشته از مترو استفاده می‌کنند، گفت: به ‌منظور ارائه خدمات بیشتر به مسافران از روز (چهارشنبه ۱۸ اسفند) ساعت کار متروی تهران در خطوط درون‌شهری یک ساعت افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: خدمات‌رسانی به مسافران تا ساعت ۲۲ است، اما باتوجه‌به افزایش تقاضای سفر در روز‌های پایانی سال تا ساعت ۲۳ افزایش می‌یابد.

شایسته افزود: افزایش ساعت خدمات‌رسانی متروی تهران در خطوط یک، دو، سه، چهار، شش و هفت انجام می‌شود و در خط تهران کرج، هشتگرد و فرودگاه امام خمینی (ره) تغییری نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه این تغییرات مختص ایام پایانی سال است، خاطرنشان کرد: باتوجه‌به کاهش تعداد مسافران در تعطیلات نوروزی، برنامه حرکت قطار‌ها در این ایام با توجه به حجم تقاضا بهینه‌سازی می‌شود و از ۱۴ فروردین به حالت قبلی باز خواهد گشت.

چرا ساعات کاری حمل و نقل عمومی به روال اصلی باز نمی گردد؟

افزایش تعداد شهرهای قرمز به دلیل شیوع گسترده‌ ویروس کرونا در سال ۱۳۹۹ ستاد ملی مبارزه با کرونا را بر آن داشت تا در رابطه با عبور و مرور و وضعیت تردد شهرها قوانین جدیدی را به اجرا رساند. تهران یکی از این شهرها بود که برای رفعِ این مشکل، محدودیت‌هایی مانند کاهش ساعت کاری خطوط مترو و اتوبوس و محدودیت فعالیت مشاغل غیر ضروری در نظر گرفته شد. این محدودیت‌ها از تاریخ 20 آبان ماه اعمال شدند و ساعت کاری مترو کاهش یافت.

کاهش ساعت مترو تهران چگونه به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کمک می کند در حالی که اکثر مردم در حال تردد سنگین در طول روز و فشرده در ساعات پایانی شب در این مدت بودند. کاهش ساعات کاری حمل و نقل عمومی نه تنها کمکی نکرد بلکه افزایش حجم ترافیک و آلودگی را در پی داشت.

البته در روزهایی که طرح ها برداشته شده بود به نظر این کار عالمانه می آمد ولی اکنون که کلیه کسب و کارها تقریبا و حدودی به روال عادی بازگشته و حتی طرح های ترافیک نیز در حال انجام است چرا ساعات کاری مترو و حمل و نقل عمومی به روال سابق خود بر نمی گردد تا مردم از فشار ساعات پایانی خلاصی یابند و بتوانند به مرور در ساعات پایانی حرکت کنند. افزایش بخوانید در اصل بازگشت ساعات کاری مترو، به چه دلیل مختص ایام پایانی سال باشد؟ ساعات اصلی مترو و روال اصلی ساعات کاری حمل و نقل عمومی همین ساعتی است که افزایشی اعلام شده، پس نباید به وضعیت فوق العاده این دوسال حالت قبلی گفته شود.

ضروری است که ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در این باره اتخاذ تصمیم کند و مصوبات جدید را اعلام نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied