شمانیوز
شما نیوز

حقوق کارگران

حقوق سال ۱۴۰۱ خود را چطور محاسبه کنیم؟ + جدول

شب گذشته پس از حدود ۱۴ ساعت جلسه شورای عالی کار با حضور وزیر کار، نمایندگان کارگری و کارفرمایی میزان افزایش دستمزد سال ۱۴۰۱ تعیین شد.

حقوق سال ۱۴۰۱ خود را چطور محاسبه کنیم؟ + جدول

به گزارش شمانیوز: حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ پس از چندین جلسه میان نمایندگان کارگری، کارفرمایی و وزیر کار بالاخره در یک دوئل ۱۴ ساعته تعیین شد. افزایش حقوق کارگران حداقلی بگیر ۵۷.۴ درصد تعیین شد ولی سایر سطوح حقوق بگیر کارگران چگونه حقوق سال ۱۴۰۱ خود را تعیین کنند؟

 پرونده تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ با توافق بین نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی و تعامل دولت با ۵۷.۴ درصد افزایش بسته شد.با افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد پایه حقوق کارگران از دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان به ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان رسید و با محاسبه مبلغ حق مسکن، بن خواربار و حق اولاد به بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۵۷.۴ درصد افزایش یافت.بر اساس این گزارش حداقل دستمزد با مبنای ۳۰ روز ماهیانه چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰  تومان (روزانه ۱۳۹ هزار و ۳۲۵ تومان)، بن کارگری ۸۵۰ هزار تومان، حق مسکن ۶۵۰  هزار تومان، حق اولاد برای هر فرزند ۴۱۷ هزار و ۹۷۵  تومان، پایه سنوات به شرط داشتن یک سال سابقه کار ماهیانه ۲۱۰ هزار تومان تعیین شد.

حقوق کارگران

محاسبه حقوق سایر سطوح حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱

میزان رشد دستمزد گروهی از کارگران و کارکنان تحت پوشش قانون کار که «حداقلی بگیر» هستند، در سال آینده ۵۷.۴ درصد بود.

با این حساب، دریافتی کارگر حداقل بگیر بدون سابقه و بدون اولاد، با مجموع پایه مزد ماهانه‌ی ۴۱۷۹۷۵۰۰ ریال و بن ۸۵۰۰۰۰۰ ریال و حق مسکن ۶۵۰۰۰۰۰ ریال، برابر با ۵۶۷۹۷۵۰۰ ریال می‌شود.

حداقل دستمزد برای کارگر با یک فرزند، ۶۳۰۷۷۲۵۰ ریال و برای کارگر با دو فرزند، ۶۷۲۵۷۰۰۰ ریال شده است.

اما گروه دیگری از کارکنان تحت پوشش قانون کار که حداقلی بگیر نستند و پایه حقوق آنها بیش از حداقلی بگیران است به صورت ترکیبی از «درصد» و «رقم ثابت» افزایش پیدا کرد. به این ترتیب دستمزد پایه این گروه از نیروی کار ۳۸ درصد رشد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان تعیین شد.

علاوه بر دستمزد پایه، حق مسکن و حق بن کارگری هم با رشد مواجه بودند.

در این آیتم میزان دستمزد کارگران حداقلی بگیر و سایر سطوح، برای کارگران دارای فرزند و بدون فرزند محاسبه شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied