شمانیوز
شما نیوز

ساعت رسمی کشور

آخرین خبر از تغییر ساعت رسمی کشور | مخالفت با تغییر ساعت رسمی

بررسی طرح تغییر ساعت رسمی کشور، در دستور کار این هفته مجلس شورای اسلامی قرار دارد، آخرین خبر از تغییر ساعت رسمی کشور حکایت از مخالفت با این طرح و روال سابق دارد.

آخرین خبر از تغییر ساعت رسمی کشور | مخالفت با تغییر ساعت رسمی

به گزارش شمانیوز: با تغییر ساعت می‌توان فعالیت‌های روزمره مردم را به ساعات روشنی هوا منتقل کرد و ساعات تاریکی را برای استراحت و سایر فعالیت‌ها اختصاص داد. در آخرین خبر از تغییر ساعت رسمی کشور اعلام شد که دفتر مطالعات پژوهش‌های زیربنایی و امور تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی با نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور مخالفت کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز طرحی را در دستور کار خود قرار دادند که در صورت تصویب از تغییر ساعت رسمی کشور ابتدای فروردین ماه هر سال جلوگیری می‌کند. یکی از مهمترین بحث‌های کارشناسی شکل گرفته پیرامون این مسئله، افزایش تقاضای برق به هنگام جلوگیری از تغییر ساعت رسمی کشور است.

مخالفت با لغو تغییر ساعت رسمی کشور

طرح تغییر ساعت رسمی اوایل اسفند در دستورکار مجلس قرار داشت که به‌دلیل بررسی بودجه به بعد موکول شد. درصورت تصویب این طرح، ساعت رسمی از سال آینده تغییر نخواهد کرد.

پیش از این قرار بود طرح عدم تغییر ساعت رسمی کشور پس از بررسی بودجه در مجلس بررسی شود. براساس گزارش‌ها تاکنون حدود ۵۰نماینده مجلس به عنوان موافق این طرح در سامانه مجلس ثبت‌نام کرده‌اند. 

دفتر مطالعات پژوهش‌های زیربنایی و امور تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی با نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور مخالفت کرد.

در این گزارش آمده است که با توجه به بررسی کارشناسی آثار اجرای قانون تغییر ساعت رسمی کشور به‌ویژه بر میزان صرفه‌جویی مصرف انرژی و ساعت پیک بار برق و با توجه به توضیحات مندرج در این گزارش پیشنهاد می‌شود، کماکان این قانون همچون سنوات گذشته اجرا شود.

همچنین حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس از احتمال ایراد شورای نگهبان به لغو تغییر ساعت رسمی کشور به دلیل داشتن بار مالی خبر داد. نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من با طرح لغو تغییر رسمی کشور موافقم، گفت: اما این طرح به دلیل هزینه‌هایی که ایجاد می‌کند ممکن است طبق اصل ۷۵ قانون اساسی به دلیل داشتن بار مالی مورد ایراد شورای نگهبان قرار گیرد.

براساس گزارش فارس، جلو بردن ساعت به میزان یک ساعت در اول فروردین و عقب کشیدن آن در 31 شهریور زمینه ایجاد نقاط مثبت بسیاری را مهیا می‌کند.

به استناد نظرات کارشناسان، افزایش اوج بار نتیجه مستقیم تصویب طرح جلوگیری از تغییر ساعت است و این مسئله در سالی که ناترازی برق نزدیک به 15 هزار مگاوات برآورد می‌شود، می‌تواند ضربه عظیمی به تامین برق وارد کرده و زمین افزایش ناترازی نزدیک به 1.5 هزار مگاواتی را را ایجاد کند و انرژی معادل کل انرژی تولید شده توسط نیروگاه‌های برقابی کشور در در خود ببلعد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied