شمانیوز
شما نیوز

قیمت خودرو

ریزش شدید قیمت خودرو در آستانه سال ۱۴۰۱ | جدول قیمت خودرو

وزیر صمت درباره حذف قرعه کشی خودرو در سال آینده توضیحاتی ارائه داد.

ریزش شدید قیمت خودرو در آستانه سال ۱۴۰۱ | جدول قیمت خودرو

به گزارش شمانیوز: وزیر صمت گفت: از اواسط سال آینده به تدریج قرعه کشی حذف می‌شود و این طور نیست که از ابتدای سال ۱۴۰۱ قرعه کشی نداشته باشیم، چون هنوز تولید در حال رشد است و با تقاضا فاصله دارد.

وی درباره حذف قرعه کشی خودرو در سال آینده افزود: برآورد ما این است که نیاز خودرو در ایران حداکثر ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه است.

وزیر صمت ادامه داد: برآورد می‌کنم تعداد قابل توجهی خودرو وارد خواهد شد، چون سه سال واردات خودرو نداشتیم یک تقاضای انباشته وجود دارد و می‌تواند تا یکصد هزار خودرو و شاید بیشتر واردات انجام شود، چون دولت این محدودیت را ندارد بنابراین واردات خودرو و افزایش تولید داخل، بازار را تأمین خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: وقتی خودرو به اندازه کافی باشد دیگر انگیزه سوداگری موضوعیت ندارد.

وزیر صمت تصریح کرد: سال آینده ۱۵ درصد قیمت تمام شده خودرو کاهش پیدا می‌کند که این زیان خودروساز را کاهش می‌دهد الآن قیمت تمام شده بیشتر خودرو‌ها بالاتر از قیمت فروش آن است و این زیان موجب می‌شود خودروساز در تولید دچار مشکل شود.

وی درباره دو نرخی بودن خودرو و اختلاف زیاد با بازار در سال آینده گفت: قطعاً کاهش پیدا می‌کند، چون الآن جذابیت وجود دارد و تقاضا بیشتر از عرضه می‌باشد و بین قیمت بازار با قیمت تولید فاصله وجود دارد بنابراین با تعادل بازار، تنظیم می‌شود./ اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied