شمانیوز
شما نیوز

واردات خودرو

مصوبه واردات خودرو ابهام و ایراد دارد

سخنگوی شورای‌نگهبان در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ از وجود ابهام در مصوبه‌ مجلس درباره واردات خودرو خبر داد.

مصوبه واردات خودرو ابهام و ایراد دارد

به گزارش شمانیوز: هادی طحان نظیف درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی خودرو که هم‌اکنون در انتظار نظر هیئت عالی نظارت است، تصریح کرد: علاوه بر اینکه مغایرت‌های هیئت عالی نظارت مجمع همچنان به قوت خود باقی است، شورای نگهبان نیز نسبت به مصوبه واردات خودرو در لایحه بودجه 1401 ابهاماتی را دارد.

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری صبح امروز (سه شنبه 24 اسفند) طی سخنانی با اشاره به آخرین خبرها از بررسی بودجه 1401 کل کشور در این شورا گفت: این لایحه تقریبا همزمان با مجلس در پژوهشکده شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت تا روز پنج‌شنبه که به شکل رسمی ما لایحه را دریافت کردیم و دیشب تا آخر وقت مشغول بررسی لایحه بودیم و در نهایت کار بررسی لایحه به اتمام رسید و امروز نظر نهایی شورای نگهبان به مجلس ارسال خواهد شد.

طحان نظیف خاطر نشان کرد: همچنین برخی ابهامات جنبه اصلاح ویرایشی یا نگارشی داشت یا این که اعداد و ارقام متناظری که تفاوت‌هایی با هم داشتند. همچنین ایراد عدم استفاده از واژگان فارسی هم از ایردات مصطلح در لایحه بودجه 1401 بود که باید از سوی مجلس مورد اصلاح قرار گیرد.

وی افزود: از دیگر موارد ایرادی می‌توان به تبصره یک لایحه بودجه اشاره کرد. واگذاری سهام به جای فروش سهام یا اینکه تخصیص سهام به غیر از مواردی که در سیاست‌های کلی مورد تاکید قرار گرفته خلاف قانون اساسی دانسته شد که باید مورد نظر نمایندگان قرار گیرد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مجلس در بررسی لایحه بودجه 1401 مصوبه‌ای درباره واردات خودرو داشت که این مصوبه مفادی نزدیک به مصوبه اولیه‌ای داشت که در ارتباط با طرح ساماندهی بازار خودرو مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود. بنابراین این مصوبه بودجه‌ای نیز با ابهام شورای نگهبان مواجه شده و به مجلس ارجاع داده شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied