شمانیوز
شما نیوز

ابی | ابراهیم حامدی

وطن فروشی ابی علنی شد | حرف های جنجالی ابی علیه خلیج فارس

چند چهره سیاسی و کاربران فضای مجازی به ماجرای ابراهیم حامدی ملقب به ابی و حرفهای او واکنش نشان دادند.

وطن فروشی ابی علنی شد | حرف های جنجالی ابی علیه خلیج فارس

به گزارش شمانیوز: چند چهره سیاسی به ماجرای ابراهیم حامدی ملقب به ابی و حرفهای او  واکنش نشان دادند .خبرآنلاین نوشت: ابی خواننده ایرانی اخیرا  در جواب این سوال که چرا ترانه خلیج فارس را در گشورهای منطقه نمی‌خوانی؟ گفت: اسم خلیج فارس، یک بحث سیاسی ست میان ایران و امارات؛ ترانه خلیج فارس را نخواندم که هر سال این دیدار [از امارات، عربستان و کشورهای منطقه]را داشته باشم.

این حاشیه چند سال بود که ادامه داشت اما این بار ابی به صراحت در این رابطه صحبت کرده است.

این اظهارات خواننده مشهور ایرانی با واکنش اعتراضی کاربران فضای مجازی از جمله گروهی از هواداران این خواننده به نام ایرانی مواجه شده.

ابی در ابتدای گفتگو با ایندیپندنت، خواننده مورد علاقه‌اش را کسی توصیف کرد که بدون آن‌که شعر و متن ترانه‌هایش را بفهمد، بتواند با آهنگ‌هایش ارتباط برقرار کند. او به ام‌کلثوم، عبدالحلیم حافظ و ابراهیم تاتلیسس اشاره کرد.

این خواننده که شب عید به همراه ابراهیم تاتلیسس در دبی روی صحنه رفت درباره دلیل برگزاری کنسرت مشترک با خواننده شهیر ترک گفت: «موسیقی ترکی از آن موسیقی‌هایی است که من خودم آن را دوست دارم. ابراهیم هم خواننده بسیار بزرگی است که صدایش انتها ندارد و هرکاری با صدایش می‌تواند انجام دهد و اینها برای من بسیار مهم است.»

او در پاسخ به این سوال که چرا وقتی به کشورهای منطقه سفر می‌کند، آهنگ «خلیج فارس» را اجرا نمی‌کند، گفت که به عنوان یک هنرمند به خود اجازه نمی‌دهد که درباره مسائل سیاسی دخالت کند. او افزود: «من که نمی‌توانم در ایران اجرا داشته باشم، ترجیح می‌دهم این امکان را اینجا در کشورهای منطقه از دست ندهم تا هوادارانم بتوانند به کنسرت‌هایم بیایند.»

ابی در مورد مهاجرت از ایران گفت که در ابتدا روزهای سختی را پشت سر گذاشته است و به همین دلیل دو سال نتوانسته کار کند و ناچار شده روش خواندنش را عوض کند و این اصلا راحت نبوده اما به مرور مانند بسیاری دیگر همه چیز بهبود پیدا کرده است.

 

پایگاه خبری انتخاب هم بخشی از گفتگوی جنجالی ابی را منتشر کرده که در ادامه می‌بینید:

 

سید محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نسبت به اظهارات اخیر ابراهیم حامدی ملقب به ابی واکنش نشان داد.او نوشت :اقای #ابی عزیز صداتون قشنگه. خیلی ها با صداتان زندگی کره اند. اما خلیج فارس سیاسی نیست. اختلاف منطقه ای نیست. یک واقعیت تاریخی است که تا بوده وخواهد بود نام‌ اینجا خلیج فارس است.

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه همشهری با انتشار توئیتی نسبت به اظهارات اخیر ابراهیم حامدی درخصوص عدم اجرای ترانه «خلیج فارس» در امارات واکنش کنایه آمیزی نشان داد.

او نوشت: #اِبی: این ماجرای خلیج‌فارس یک اختلاف سیاسی بین ایران و امارات و چند کشور عربی دیگر است، من به عنوان هنرمند نمی‌خواهم در این مساله دخالت کنم، چرا که نمی‌خواهم این کشورها را از دست بدهم! عجب! وقتی مدح محمد بن‌سلمان می‌گفتی عنوان هنرمند نداشتی؟ #دلارهایسعودی #وطنفروشی

پس از انتشار مصاحبه‌ی ابی که گفته سیاسی نیست و خلیج فارس دعوای ایران و امارات است و برای همین آهنگ خلیج فارس را در دوبی نمی‌خواند تا با مشکل مواحه نشود، کاربران در شبکه‌های اجتماعی به او حمله کرده‌اند.

 

تعدادی از این واکنش‌ها در توییتر را به انتخاب انصاف نیوز در زیر می‌خوانید:

حامد برهان: بی که می گه سیاسی نیستم ولی کاش شما سیاستمدارا وقتی می خواین برین امارات برای عشق وحال به جاجرود یه تیشرت سفارش بدین که به چهارپنج زبون زنده دنیا روش نوشته باشه #خلیجفارس 

علی مجتهدزاده: استدلال #ابی در موضوع #خلیجفارس همچون‌ افرادی است که میدانند همدست ظالم شده و از این راه ارتزاق مینماید و تا بحثی پیش می آید میگویند من را وارد بحث سیاسی نکنید! درهم های #امارات نوش جانتان اما مردمتان را جاهل فرض نکنید

کبری آسوپار: خلیج فارس که ملی و فراجناحی‌ست، ابی می‌گوید موضوعی سیاسی بین ایران و امارات است و او دخالت نمی‌کند؛ اما برای جنبش سبز ترانه خواند و شال سبز انداخت. از قضا ابی از سیاسی‌ترین خواننده‌هاست، اما همیشه خواسته مقابل جمهوری اسلامی و البته کنار پول بایستد؛ حتی وقتی پای خلیج فارس وسط است.

سیدمیلاد ناظمی: تو فیلم فروشنده دانش آموزی از معلمش می‌پرسه “آدم چطور گاو میشه؟” و می‌شنوه “به مرور!” تجسم این حرف رو میشه تو ابی دید که بعد از چند دهه فعالیت سیاسی میگه من سیاسی نیستم و تمامیت ارضی کشورم چیزی نیست که بخوام توش دخالت کنم.

ماریا: از اولشم ابی رو دوست نداشتم. داریوش دوست داشتم. ولی خوب از یک خواننده که ۲۵ ساله تور خداحافظی میگیره و بعبارتی کاسبه تا هنرمند چه توقعی دارید‌

به آور کرمانی: #خلیج_فارس ، خلیج همیشگی فارس است، چه #ابی خلیج فارس رو بخونه،چه نخونه.

مجید آذرپی: آقای ابراهیم حامدی داخل پرانتز #ابی. کاش بگی من کاسبم، نه هنرمند اونم از نوع مردمی و ملیش

سیدعلی موسوی: ابراهیم حامدی (اِبی) با کارنامه هنری سیاسی با شعار نه به جمهوری اسلامی ایران مدعی است ماجرای خلیج فارس یک اختلاف سیاسی بین ایران و امارات است! اسم خلیج فارس یک واقعیت تاریخ است.

فاطمه فردوس: – آقای اِبی چرا وقتی میایید کشورای عربی آهنگ خلیج فارس رو نمی خونید؟ – خب من هنرمندم! آدم سیاسی نیستم! و مسئله خلیج فارس یه دعوای سیاسی بین ایران و اماراته من دخالت نمیکنم! – اگه سیاسی نیستید اهنگ رویایی دارم رویایی آزادی، چه کوفتیه ؟! – هَن؟ ( از تناقض گسسته میشود).

سمیه عبداللهی: مادرم از ابی بدش میومد. اگه الان بود می‌گفت دیدی من تشخیصم درست بود تو نمی‌فهمیدی این مرد کیه و چیه! و در مسیر اظهار نظر در مورد علایق من و نفی اونها محکم‌تر پیش می‌رفت((: خدا بیامرزدت مامان جون، نیستی این روزها رو ببینی! نمی‌دونم شایدم راحت شدی.

سعید لایق: خدایا داریوش و سیاوش قمیشی را از خطر “ابی شدن” محفوظ نگه‌دار

ابوالفوارس: آدم وقتی اِبی رو می‌بینه، به «نعمت» بودن مرگ پی می‌بره. خدایا…قبل از اینکه به چنین ذلتی بیفتیم، جون‌مون رو بگیر!

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    نظر من این است که نها میتوانند به پایین رسانند