شمانیوز
شما نیوز

ماه رمضان

معرفی سریال های ماه رمضان | ساعت و زمان پخش سریال های ماه رمضان

صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در رمضان سال ۱۴۰۱ شمسی نیز همچون سال های گذشته به پخش سریال های متنوع و گوناگون از شبکه های مختلف خواهد پرداخت.

معرفی سریال های ماه رمضان | ساعت و زمان پخش سریال های ماه رمضان

به گزارش شمانیوز: صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در رمضان سال ۱۴۰۱ شمسی نیز همچون سال های گذشته به پخش سریال های متنوع و گوناگون از شبکه های مختلف خواهد پرداخت! همچنین بد نیست بدانید آغازین روز ماه رمضان در سال ۱۴۰۱ شمسی برابر است با روز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ شمسی یا ۳ آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی و شبکه‌ های مختلف تلویزیونی بعد از اتمام سریال‌ های نوروزی، بلافاصله اقدام به پخش مجموعه‌ های ماه رمضان خواهند کرد…

 

سوره خوشنام ؛ سریال شبکه یک سیما در ماه رمضان سال ۱۴۰۱ شمسی

سریال تلویزیونی خوشنام به کارگردانی علیرضا نجف زاده و به تهیه کنندگی احمد زالی، گزینه‌ ی اصلی شبکه یک صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای پخش در ماه رمضان سال ۱۴۰۱ شمسی می باشد! البته لازم به بیان است پیش از این نام سریال سوره خانم به عنوان یک درام اجتماعی به کارگردانی بهرنگ توفیقی، به تهیه کنندگی محمد کامبیز دارابی و به نویسندگی سعید نعمت الله به عنوان سریال پخش رمضانی این شبکه ی تلویزیونی در رسانه ها منتشر شده بود.

سریال خوشنام به نویسندگی محسن کیایی با محوریت اخلاق و خانواده و کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما با بازی بازیگرانی چون حمید لولایی ، هومن حاجی عبداللهی ، عباس جمشیدی فر ، شهره لرستانی ، فریده سپاه منصور ، سحر ولدبیگی ، امیر کربلایی زاده ، امیر غفارمنش ، نیلوفر رجایی‌ فر ، رابعه مدنی ، خسرو احمدی ، اکبر سنگی ، مهرداد ضیایی ، ساناز سماواتی ، مریم سرمدی ، محمدرضا داوود نژاد ، کریم قربانی ، الهه جعفری ، سیامک ادیب ، سلمان خطی ، فرزاد حاتمیان ، سید رضا حسینی ، پروین ملکی، مهری آل آقا، دلارام ترکی و… همراه است.

در خلاصه داستان این سریال تلویزیونی چنین آمده است: از مکافات عمل غافل مشو، گندم از گندم بروید جو ز جو

 

ملکوت ۲ یا از سرنوشت ۴ ؛ سریال شبکه دو سیما در ماه رمضان سال ۱۴۰۱ شمسی

چندی پیش محسن شایان‌ فر ، تهیه‌ کننده سینما و تلویزیون در مصاحبه ای اعلام کرد فصل دوم سریال ملکوت را برای ماه رمضان سال ۱۴۰۱ شمسی خواهد ساخت! محسن شایان‌ فر به تازگی درباره حضور بازیگران ملکوت ۱ در فصل دوم این سریال گفته است: این فصل، قصه جذاب و مجزایی دارد و باز آدم‌ هایی را نشان می‌ دهد که دستشان از دنیا کوتاه است اما گناهانی مرتکب شده‌ اند که نیاز به جبران دارند… از بازیگران فصل قبلی استفاده خواهیم کرد، اما حتما با فرمت و اتفاقات دیگری؛ جالب است بدانید که با آقای محمدرضا شریفی‌ نیا صحبت می‌ کردم، ایشان برای حضور در فصل دوم این سریال اعلام آمادگی کردند…! البته هنوز با کارگردانی صحبت نکرده ام و می‌ خواهم از نویسنده‌ ای استفاده کنم که مرگ را تجربه کرده است و انگیزه دارد در این باره بنویسد… البته برای طراحی چارچوب قصه‌ ها از طراحی مشاور مذهبی خوبی بهره برده‌ ام… چون جان‌ مایه ی ملکوت، هشدار به آدم‌ هایی است که آخرت را فراموش کرده‌ اند.

اما درباره سریال ملکوت ۱ به کارگردانی محمدرضا آهنج و به تهیه کنندگی محسن شایان‌ فر لازم به یادآوری است این سریال تلویزیونی، زندگی فرد پولداری به نام حاج فتاح با بازی محمدرضا شریفی‌ نیا را روایت می‌ کرد که در ابتدای ماه رمضان بر اثر سانحه‌ ای به کما می‌ رود! در پی این اتفاق، بستگان حاج فتاح تلاش می‌ کنند، او را به زندگی برگردانند. در زمانی که حاج فتاح به کما رفته است، فرشته‌ ای به نام مامور با بازی کوروش تهامی وارد داستان می‌ شود و به کمک حاج فتاح می‌ آید تا او بتواند گذشته خود را اصلاح کند و…

تاکنون جزئیاتی درباره اسامی بازیگران و داستان این سریال تلویزیونی منتشر نشده است!

البته در این برخی گمانه زنی ها نیز پیرامون پخش سریال از سرنوشت ۴ از شبکه دو صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مطرح است (تولید شده به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما)! مجموعه تلویزیونی از سرنوشت به کارگردانی محمدرضا خردمندان و به تهیه‌ کنندگی علی اکبر تحویلیان از جمله سریال‌ های تلویزیونی است که در این سال‌ ها توانسته است مخاطبان بسیاری را با خود همراه کند… قرار است فصل چهارم این سریال تلویزیونی به زودی روی آنتن برود و یکی از گزینه های پیشنهادی پخش آن نیز رمضان سال ۱۴۰۱ شمسی است.

از جمله بازیگران سریال از سرنوشت ۴ در ۳۰ قسمت می توان به حسین پاکدل ، دارا حیایی ، کیسان دیباج ، فاطمه بهارمست و همچنین مجید واشقانی اشاره کرد. عمده‌ مسئله‌ ای که در این فصل از سریال دنبال می‌ شود، موانع تولید داخلی بر سر راه جوانان است…

 

نجلا ۲ ؛ سریال شبکه سه سیما در ماه رمضان سال ۱۴۰۱ شمسی

مجموعه تلویزیونی ملودرام نجلا ۲ به کارگردانی خیرالله تقیانی پور و به تهیه‌ کنندگی سعید سعدی به عنوان سریال نوروزی و رمضانی شبکه سه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۱⁩ شمسی پخش خواهد شد! البته لازم به بیان است پیش از نام سریال تاریخی در ژانر ملودرام حضرت اجل خان به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور به عنوان گزینه ی شبکه سه برای پخش در ماه رمضان ۱۴۰۱⁩ در رسانه ها منتشر شده بود!

فصل دوم مجموعه ۴۰ قسمتی نجلا از یکم فروردین سال ۱۴۰۱ شمسی تا پایان ماه رمضان روی آنتن قرار می‌ گیرد… فصل یکم سریال نجلا، مهر ماه سال ۱۳۹۹ شمسی و هم‌ زمان با اربعین حسینی پخش شده بود. تصویربرداری فصل دوم سریال نجلا در لوکیشن‌های مختلفی مانند جنوب تهران، آبادان و خرمشهر، زندان و تعدادی از شهر‌های کشور عراق مانند کربلا انجام شده است.

بازیگرانی چون حسام منظور ، ملیکا شریفی‌ نیا ، مصطفی ساسانی ، جواد پورزند ، وحید نفر ، محسن پوشانی ، محسن سلیمانی و… در سریال نجلا ۲ به ایفای نقش پرداخته اند.

 

مسافران شهر ؛ سریال شبکه پنج سیما در ماه رمضان سال ۱۴۰۱ شمسی

سریال تلویزیونی مسافران شهر به کارگردانی سیروس حسن پور و به تهیه کنندگی پرویز امیری که در ماه رمضان ۱۴۰۱ شمسی از شبکه پنج صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد، مضامین مذهبی، انقلابی و حتی دفاع مقدس دارد! این سریال تلویزیونی پیشتر با عنوان ساعت یازده شناخته می شد.

بازیگرانی همچون شهرام قائدی ، ویدا جوان ، حبیب دهقان نسب ، آشا محرابی و شهرزاد کمال زاده در این سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان‌ های سریال مسافران شهر که در قالبی مبتنی بر فلاش بک روایت می‌ شود، درباره موضوعات رمضانی است و اتفاقات آن در حد فاصل ماه رمضان و عید سعید فطر رقم می‌ خورد… این سریال به صورت اپیزودیک خواهد بود و قرار است بخشی از آن داستان یک تاکسی اینترنتی باشد و قصه‌ هایی که راننده این تاکسی در پیرامون خود تجربه می‌ کند…

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied