شمانیوز
شما نیوز

افزایش مجدد ابتلا به کرونا در خوزستان

آیا محدودیت ها دوباره بر می گردد؟

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان با بیان اینکه موارد بستری و فوتی های ناشی از کرونا کاهش داشته، گفت: اما موارد ابتلا به بیماری کرونا ۸۵ درصد افزایش یافته است.

آیا محدودیت ها دوباره بر می گردد؟

به گزارش شمانیوز: سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته گذشته موارد بیماری نسبت به هفته قبل از آن ۸۵ درصد افزایش یافت اما موارد بستری ۴.۳ درصد و موارد فوتی ۳۶.۶ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با وجود کاهش در موارد بستری و فوتی کرونا اما افزایش موارد ابتلا به بیماری بیانگر این است که تعطیلات نوروزی، تجمعات سال نو و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب افزایش شاخص اپیدمیولوژیک بیماری شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۸۳۴ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که تعداد مراجعه‌کنندگان به این مراکز نسبت به روز گذشته ۳۰۴ نفر کمتر بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس علائم بالینی و تست‌های انجام شده، ۱۱۸ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند که نسبت به روز گذشته ۲۴۵ بیمار کمتر شده است.

محمد علوی تصریح کرد: در این مدت هشت بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که تعداد موارد بستری جدید نسبت به روز قبل ۹ نفر کمتر شده است.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر از هم‌استانی‌ها نیز جان باختند که تعداد جان‌باختگان نسبت به روز قبل دو نفر بیشتر شده است.

علوی اذعان کرد: از ابتدای اپیدمی تاکنون حدود ۵۸۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان خوزستان بهبود یافته‌اند که میزان بهبودیافتگی در خوزستان حدود ۹۷.۵ درصد و خوب است.

وی با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون در خوزستان، عنوان کرد: تاکنون بالغ بر ۷ میلیون و ۱۷۰ هزار دز واکسن تزریق شده که میزان پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۸۵.۳ درصد و نوبت دوم ۷۳.۴ درصد و نوبت سوم در افراد بالای ۱۸سال ۳۲.۶ درصد و تقریبا ثابت مانده است.

علوی گفت: بازگشایی مراکز آموزشی از ۱۴ فروردین‌ماه در حالی انجام می‌شود که پوشش واکسیناسیون قابل قبول است.

وی ادامه داد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، تهویه در کلاس‌ها و فاصله‌گذاری تضمین کننده استمرار بازگشایی‌ مدارس خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied