شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

ضاربی که به ۳ روحانی در حرم امام رضا (ع) حمله کرد چه کسی است؟

ظهر امروز سه شنبه ۱۶ فروردین فردی با چاقو به سه طلبه در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی حمله کرد و متاسفانه یکی از آن طلاب به دلیل شدت جراحات به شهادت رسیده است .

ضاربی که به ۳ روحانی در حرم امام رضا (ع) حمله کرد چه کسی است؟

منابع رسمی در فرمانداری مشهد اظهار نظر درباره جزئیات را به مشخص شدن ابعاد واقعه موکول کرده اند. 

 

هر سه روحانی از ساکنین حاشیه شهر مشهد بودند

یک منبع آگاه با ارائه جزییات بیشتری از حادثه اعلام کرد: هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالین و ساکنین حاشیه شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان ( شهرک شهید رجایی) بوده اند. 

ضارب با نام( ل . م) که از ساکنین همین منطقه است که به گفته اهالی منطقه دارای اختلالات روحی بوده و به ادعای خودش از مدتی قبل این افراد را با انگیزه شخصی که البته این ادعا در دست بررسی می باشد نشان کرده و ظهر امروز در حرم مطهر رضوی مورد سوء قصد قرار می دهد.

حجت الاسلام پاکدامن، یکی از روحانیون مضروب در حادثه مشهد، پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شده و حجت الاسلام دارایی دیگر روحانی مضروب نیز همچنان در اتاق عمل تحت عمل جراحی به سر می برد.

حجت‌الاسلام اصلانی یکی دیگر از روحانیون مضروب نیز پیش از این بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده بود.

 

اطلاعیه روابط عمومی آستان قدس رضوی

پیش از این نیز روابط عمومی آستان قدس رضوی اعلام کرد: حمله کننده به طلاب در حرم امام رضا(ع) دستگیر شده و موضوع تا حصول نتیجه و شناسایی دیگر عوامل پیگیری می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) بافردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

این روابط عمومی افزود: با تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

روابط عمومی آستان قدس رضوی با محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) و روحانیت معزز اعلام کرد: موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم خواهد رسید.

آنچه بر تلخی این واقعه افزوده، وقوع حادثه در صحن و سرای حرم مطهر امام رضا(ع) برای طلاب جهادگر در مناطق حاشیه نشین و محروم محروم مشهد است در جریان این حادثه حجت الاسلام محمد اصلانی فوت شده است.  

نخستین خبر در فضای مجازی حوالی ساعت ۱۵:۲۰ دقیقه منتشر شد و مطالب به سرعت در حال انتشار است، البته به نظر می رسد رسانه های مجازی شناسنامه دار برخلاف موارد مشابه از گمانه‌زنی های بی مورد در مورد هویت و انگیزه حمله کننده خودداری کرده اند.

البته در فضای مجازی شهادت یک طلبه دیگر هم دست به دست شده است که دادستان مشهد آن را رد کرد.

 

دادستان مشهد: تاکنون یکی از روحانیون در حرم مطهر رضوی به شهادت رسیده است 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: تاکنون تنها یکی از سه روحانیون در حرم مطهر رضوی به شهادت رسیده است و اطلاعات تکمیلی این حادثه پس از تحقیقات کامل ارائه می‌شود.

محمدحسین درودی افزود: پرونده ضرب و جرح روحانیون در حرم مطهر رضوی توسط بازپرس ویژه قتل در دست اقدام است.

وی خاطر نشان کرد: ضارب فردی تبعه خارجی است که به سه نفر از روحانیون در حرم مطهر حمله کرده است.

به گفته وی، پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

استاندار خراسان رضوی: ضارب در اختیار عوامل اطلاعاتی و امنیتی است

استاندار خراسان رضوی با تشریح آخرین جزئیات حادثه امروز در حرم مطهر رضوی گفت: در حادثه حمله به سه طلبه در صحن پیامبر حرم مطهر، با کمال تاسف یک نفر از آنان جان باخته است و دو نفر دیگر در بیمارستان تحت درمان قرار دارند.

یعقوبعلی نظری روز سه شنبه و در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حدود ساعت ۱۴ امروز یک فرد مسلح به سلاح سرد، سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) را مورد تعرض قرار می‌دهد که یک نفر از آنها به علت شدت جراحات وارده در همان لحظه جان خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: ۲ نفر دیگر از مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل می‌شوند که وضعیت یک نفر از آنها وخیم گزارش شده است و اکنون تحت مراقبت‌های ویژه  قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ضارب در همان لحظات اولیه از سوی عوامل انتظامی یگان حفاظت از حرم مطهر و مردم حاضر در صحنه، دستگیر شده و اکنون این فرد در اختیار عوامل امنیتی برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه قرار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه عامل این حادثه در اختیار عوامل امنیتی قرار دارد، جزئیات حادثه تعرض به زائران رضوی پس از بررسی‌های اولیه، به زودی اطلاع‌رسانی و در اختیار رسانه‌ها و مردم عزیز کشورمان قرار خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    خدالعنتش کنه داعش عوضی