شمانیوز
شما نیوز

نامه سناتورهای آمریکایی

توافق احتمالی ایران و آمریکا، داد سناتورها را درآورد

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر توافق احتمالی میان ایران و آمریکا در راستای راستی‌آزمایی و همکاری هسته ای ایران، سناتورهای آمریکایی به جان دولت بایدن افتادند.

توافق احتمالی ایران و آمریکا، داد سناتورها را درآورد

به گزارش شمانیوز: العربی الجدید در یک گزارشی به نقل از منابع آگاه مدعی شد که ایران و آمریکا با وساطت اروپا و کشورهای منطقه در حال نزدیک شدن به یک توافق هستند که طی چند روز آینده پول های بلوکه شده ایران در خارج از این کشور با موافقت آمریکا آزاد می شود. با قوی شدن احتمالات مبنی بر توافق میان دو کشور ایران و آمریکا برای بازگشت به میز مذاکرات، انتشار این گونه گزارشات داد سناتورهای آمریکایی را درآورد و با ارسال نامه‌ای به بایدن از سیاست‌های او در برابر ایران انتقاد کردند.

تام کاتن، مارک روبیو، جیم ریش، لیندسی گراهام، بیل هاگرتی و راجر ویکر، سناتورهای آمریکایی با ارسال نامه‌ای به جو بایدن از سیاست‌های او در مورد ایران انتقاد کردند. 

سناتورها در این نامه خطاب به بایدن مدعی شدند: «به نظر می‌رسد دولت شما قصد دارد به یک توافق هسته‌ای جدید با ایران دست یابید که مسیری برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای برای این کشور فراهم کند. ایران هسته‌ای پیامدهای منفی بزرگی در منطقه خواهد داشت. این امر موجودیت اسرائیل و دولت‌های متحد عرب ما را به خطر می‌اندازد، موقعیت آمریکا را در خاورمیانه از بین می‌برد و در نهایت ایالات متحده را تهدید می‌کند.»

سناتورها ادامه دادند: «بنابراین ما از دولت شما می‌خواهیم که اقدامات فوری برای ارائه قابلیت‌های نظامی به اسرائیل برای دفاع از خود در برابر ایران انجام دهید.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied