شمانیوز
شما نیوز

۳۵۰ فیلمنامه برای ساخته شدن رقابت می‌کنند

پویان صدقی جزئیات رویداد «حمایت از تولید فیلمنامه‌های کوتاه» را که ودیو برگزار می‌کند تشریح کرد.

۳۵۰ فیلمنامه برای ساخته شدن رقابت می‌کنند

به گزارش شمانیوز: صدقی، مدیر پلتفرم ودیو درباره رویداد حمایت از تولید فیلمنامه‌های کوتاه گفت: ما از فروردین ۹۹ به شکل تخصصی با پخش فیلم‌های کوتاه که بعدا فیلم‌های مستند و اکران‌های محدود آنلاین هم به آن اضافه شد، کار خود را آغاز کردیم. با توجه به اهدافی که داشتیم، تصمیم گرفتیم رویدادی در حمایت از ساخت فیلم کوتاه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: البته باید بگویم سال گذشته و بعد از همه گیر شدن کرونا، ۲۰ رویداد آنلاین مثل جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره نهال را برگزار کردیم. ما در این رویداد همراهی مجموعه هنری «پرستیژ» که زیرمجموعه هلدینگ اقتصادی «پرستیژ پارسیان» است، را داریم و هدف هر دو مجموعه، حمایت از فیلم کوتاه است.

مدیر پلتفرم ودیو در مورد جزئیات این رویداد گفت: ما از همه کسانی که قصد ساختن فیلم کوتاه دارند، دعوت کرده‌ایم که در این رویداد شرکت کنند. علاقمندان می‌توانند فیلمنامه‌های خود را در سه بخش داستانی کوتاه، انیمیشن کوتاه و مستند کوتاه برای ما ارسال کنند. زمان ارسال آثار از ۲۱ اسفند تا ۲۲ فروردین است که با توجه به استقبال چشمگیری که از رویداد صورت گرفته است، احتمال تمدید یک هفته‌ای آن هم وجود دارد. 

وی در مورد میزان مشارکت در این جشنواره افزود: تا کنون نزدیک به ۳۵۰ فیلمنامه به دبیرخانه ارسال شده است که عدد قابل توجهی است. افراد نامی و برندگان جشنواره‌های داخلی و خارجی هم در بین شرکت کنندگان هستند. این آمار وقتی به چشم می‌آید که بدانید این رویداد اولین رویداد خصوصی حمایت از فیلم کوتاه در ایران است و پیش از این، فقط انجمن سینمای جوان که دولتی است چنین جشنواره‌ای را برگزار ‌کرده است. 

پویان صدقی ادامه داد: همانطور که ذکر شد این رویداد در ۳ بخش برگزار می‌شود که در نهایت هیات داوران ۵ فیلمنامه را از هر بخش انتخاب می‌کنند. این فیلمنامه‌های منتخب به جلسات تمرینی دعوت می‌شوند که خود را آماده رویداد نهایی با داوران شناخته شده کنند. 

مدیر پلتفرم ودیو خاطر نشان کرد: داوران نامی رویداد نهایی از هر بخش یک فیلمنامه را انتخاب می‌کنند و ما آن فیلمنامه منتخب را خواهیم ساخت. البته با توجه به علاقه بیشتر شرکت کنندگان به حوزه داستانی و استقبال کمتر از دو بخش مستند و انیمیشن، شاید در این دو بخش، برنده‌ای نداشته باشیم.

وی گفت: همانطور که گفتیم این رویداد تنها یک برنده خواهد داشت اما اگر فیلمنامه قابل توجهی ارسال شود و نظرها را به خود جلب کند، ما آمادگی آن را داریم که بیشتر از یک فیلم بسازیم. 

مدیر پلتفرم ودیو ادامه داد: ساخت فیلم، جایزه نفر برتر است. شرکت کنندگان هم به خاطر همین حمایت وارد این رویداد شده‌اند. ساختن فیلم کوتاه زیر ۲۰۰ میلون تومان بسیار سخت است و سرمایه گذار بدون هیچ چشم داشت و بازگشت سرمایه،‌ حاضر است این فیلم را بسازد.

صدقی در پایان گفت: اگر بعد از این رویداد، ما یا سرمایه گذار دیگری بخواهیم فیلم کوتاه بسازیم، قطعا به منبعی که از این فیلمنامه‌های کوتاه در اختیار داریم مراجعه خواهیم کرد و همین فرصت مناسبی است که در اختیار شرکت کنندگان در این رویداد قرار می‌گیرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied