شمانیوز
شما نیوز

جشنواره کن

رقابت نفس گیر سه ایرانی در جشنواره کن | بازیگران ایرانی خوش درخشیدند

رقابت گلشیفته فراهانی، ترانه علیدوستی و زهرا امیرابراهیمی برای جایزه بهترین بازیگر کن ۲۰۲۲

رقابت نفس گیر سه ایرانی در جشنواره کن | بازیگران ایرانی خوش درخشیدند

به گزارش شمانیوز: اتفاقی بی سابقه برای ایران در هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن رخ داد. در بخش مسابقه سه بازیگر زن سینمای ایران با فیلم های مختلف حضور خواهند داشت. سه بازیگر که البته دو تای آنها خارج از کشور زندگی می کنند.

ترانه علیدوستی با «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی، گلشیفتک فراهانی با «برادر و خواهر» آرنو دپلاشین و زهرا امیرابراهیمی با فیلم «عنکبوت مقدس» علی عباسی کارگردان ایرانی-ایرانی روی فرش قرمز حضور خواهند داشت.

با اعلام رسمی فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲، بیش از همه برای ما ایرانی‌ها می‌توان شاهد حضور چهره‌های مطرح ایرانی در این جشنواره بود.

گلشیفته فراهانی، ترانه علیدوستی و زهرا امیرابراهیمی، سه بازیگر ایرانی دهه 60 که در دهه 80 به شیوه های متفاوتی به فعالیت خود ادامه دادند و رقابت آنها در جشنواره فجر تقریبا غیرممکن خواهد بود، برای دریافت جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن به رقابت خواهند پرداخت. امسال..

گلشیفته فراهانی که 15 سال پیش برای ادامه حضورش در هالیوود مجبور به ترک وطن شد، امسال با ماریون کوتیار در فیلم فرانسوی «برادر و خواهر» ساخته آرنو دپلک شریک شد و برای دومین بار بر روی فرش قرمز قدم گذاشت.

ترانه علیدوستی که در این سال ها به سوپراستار سینمای ایران تبدیل شده است، ۶ سال پیش با فیلم «فروشنده» عسگر فرهادی در قسمت اصلی کن حضور پیدا کرد و با گلشیفتک رقابت می کند. او امسال با فیلم «برادران لیلا» ساخته سعید روستا به کن می رود.

زهرا امیرابراهیمی بازیگر 40 ساله کشورمان که در سال 1364 با سریال نرگس به شهرت رسید و مدتی بعد به دلیل مشکلاتی که پس از حضور در مقابل دوربین ایجاد کردند مجبور به ترک وطن شد. پشت صحنه چند فیلم مستقل ساخته مشترک «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی (کارگردان ایرانی-سوئدی) وارد این جشنواره درجه یک می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied