شمانیوز
شما نیوز

بازنشستگان

سورپرایز دولت برای بازنشستگان

با برطرف شدن مشکلات حقوقی بخشنامه بند ۴ تبصره ۱۲ قانون دستمزد ۱۴۰۱ ، در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی دیگر بهانه‌ای برای عدم پرداخت افزایش‌ حقوق بازنشستگان ندارد و باید هر چه سریع‌تر احکام افزایش حقوق بازنشستگان صادر شود.

سورپرایز دولت برای بازنشستگان

به گزارش روابط گستر: علی دهقان‌کیا ، رییس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران در این رابطه گفته است؛ طی جلسات مختلفی که داشتیم و رایزنی‌هایی که با معاون اجرایی مجلس و همچنین نمایندگان انجام شد، در نهایت مشکل «ویرگول» برای افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی برطرف و پاسخ نامه استعلام، به تأمین اجتماعی ارسال شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تأمین اجتماعی مشکلی برای افزایش حقوق ۳۸ درصدی بازنشستگان سایر سطوح ندارد و مطابق قانون، همانند افزایش حقوق کارگران باید حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی نیز افزایش پیدا کند.

لازم به ذکر است ؛ در بخشنامه بند ۴ تبصره ۱۲ قانون دستمزد ۱۴۰۱ به اشتباه سازمان تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح عنوان شده بود که در نهایت وجود این «ویرگول» مشکلاتی را ایجاد کرده بود، مبنی بر اینکه بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی مانند نیروهای خدماتی باید ۱۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند و منجر به این شد که تأمین اجتماعی از مجلس استعلام کند و مجلس نیز پاسخ آن را داد.

گفتنی است ؛ پس از پیگیری کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران این مشکل در حال حاضر برطرف شده و مشخص شد که این «ویرگول» اشتباه تایپی بوده و ربطی به تأمین اجتماعی ندارد. بر این اساس حداقل‌بگیرهای تأمین اجتماعی، از افزایش حقوق ۵۷.۴ درصدی و سایر سطوح نیز از افزایش حقوق ۳۸ درصد همراه با ۵۱۵ هزار تومان برخوردار خواهند شد./مهر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    فریبا کاظمی