شمانیوز
شما نیوز

برجام

بلینکن: باید به برجام برگردیم | گذاشتن سپاه در فهرست تروریستی از اول اشتباه بود

العربیه نوشت: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه استماع نمایندگان مجلس سنای آمریکا بازگشت این کشور به برجام را بهترین گزینه برای کنترل برنامه‌ هسته‌ای ایران عنوان کرد.

بلینکن: باید به برجام برگردیم | گذاشتن سپاه در فهرست تروریستی از اول اشتباه بود

به گزارش شمانیوز: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در جلسه استماع نمایندگان کنگره آمریکا گفت که همچنان معتقد است که دستیابی به توافق هسته ای با ایران به نفع واشنگتن است.

بلینکن در حالیکه در کمیته روابط خارجی سنا صحبت می‌کرد، اظهار داشت: ما همچنان معتقدیم که بازگشت به پایبندی به توافق بهترین راه حل در مقابل برنامه‌های هسته‌ای ایران است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که برنامه‌های هسته‌ای ایران به دلیل خروج آمریکا از توافق پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است.

آنتونی بلینکن در کمیته سیاست خارجی مجلس سنا در مورد خارج کردن سپاه از فهرست تروریستی وزارت خارجه گفت: گذاشتن سپاه در این لیست از آغاز اشتباه بوده چون فایده اش از هزینه‌‌اش کمتر است.

وی افزود: در دولت جو بایدن، ما 107 مورد تحریم جدید علیه ایران وضع کرده ایم که 86 مورد آن مربوط به سپاه و شاخه های آن از جمله نیروی قدس بوده است. هیچکدام از این تحریم ها به توافق هسته ای و مذاکرات ربطی ندارد. این تحریم ها چه به توافق برسیم یا در مذاکرات موفق نشویم، علیه سپاه ادامه خواهند داشت.

بلینکن خطاب به باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی  و جیم ریچ عضو ارشد این کمیته درباره برجام و مذاکرات آمریکا برای بازگشت به اجرای این توافق با اشاره به خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از برجام افزود: در مورد وضعیت مذاکرات باید بگویم که ما وضعیت بسیار چالش بر انگیزی را به ارث بردیم.

باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با نظر بلینکن مخالفت کرد و گفت توافق به نفع آمریکا نخواهد بود.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied