شمانیوز
شما نیوز

سرمایه گذاری بانک ها

بانک‌ها از سرمایه‌گذاری در طلا و املاک منع شدند

راهبردها و سیاست‌های بخش بانکی در راستای شعار سال و حمایت از تولید دانش‌بنیان امروز از سوی معاونت امور بانک و بیمه وزارت اقتصاد در جمع مدیران عامل شبکه بانکی در وزارت اقتصاد ارائه شد.

بانک‌ها از سرمایه‌گذاری در طلا و املاک منع شدند

به گزارش شمانیوز: از سوی وزارت اقتصاد، راهبردها و سیاست‌های بخش بانکی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدی به مدیران شبکه بانکی ارائه شد.

راهبردها و سیاست‌های بخش بانکی در راستای شعار سال و حمایت از تولید دانش‌بنیان امروز از سوی معاونت امور بانک و بیمه وزارت اقتصاد در جمع مدیران عامل شبکه بانکی در وزارت اقتصاد ارائه شد.

در این جلسه مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد گفت: برای اولین بار در تاریخ نظام بانکی سیاست‌ها و راهبردهای بخش با هدف هدایت منابع به بخش تولید، انضباط مالی مؤسسات اعتباری، تنوع بخشی به روش تأمین مالی و اعتبارات و بهبود کیفیت رابطه مؤسسات اعتباری و مردم تدوین شد.

به گفته قربان اسکندری، براساس این راهبردها بانک‌ها از سرمایه‌گذاری در طلا، سکه، املاک و مستغلات منع شدند.

به گفته وی، ساختار بانک‌ها براساس خودتنظیمی و نظارت بر خود بانک انجام می‌شود و در راستای هدایت اعتبار و انضباط مالی و افزایش فناوری و همچنین ممنوعیت سرمایه‌گذاری بانک در طلا و املاک و مستغلات از جمله خرید مجتمع‌های تجاری و مسکونی و غیر از مواردی که از روش تملیک به بانک می‌رسد ممنوع شده است.

مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد افزود: مؤسسات مالی اعتباری باید سیاست اعتباری خود را که در سال گذشته تهیه شده است را ظرف یک‌ماه به وزارت اقتصاد تسلیم کنند. 

اسکندری این را هم گفت: اولویت اعطای اعتبارات به طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی، زیست‌محیطی و با پیشرفت بالای 80 درصد اختصاص یابد. 

به گفته وی، براساس سیاست‌های بخش بانکی، مدیریت مؤسسات اعتباری باید نسبت مانده تسهیلات اعطایی به مانده سپرده‌ها را حداقل به میزان 75 درصد رعایت کند و مؤسسات اعتباری مکلف شدند بعد از احراز صلاحیت وام گیرنده و کسب اطمینان از بازگشت اصل و سود وام‌ها و رعایت منابع و مصارف، تسهیلات اعطا کنند. 

به گفته مدیرکل بانکی، مؤسساتی که سال قبل فاقد عملیات بوده‌اند امسال باید حداقل یک‌ درصد از تسهیلات خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان بدهند و همچنین مؤسسات اعتباری مجاز هستند تا 10 درصد از اعتبارات خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ارائه کنند و مؤسسات مالی اعتباری برای تحقیق و توسعه به ابزارهایی در جهت تدوین ترازنامه و زیرساخت‌های لازم اقدام کنند.

وی همچنین گفت: بانک‌ها حداقل 10 درصد در انتشار اوراق گام نسبت به سال قبل رشد داشته باشند./فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied