شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

مار افعی در موزه دار آباد + جزئیات

مار سمی افعی البرزی کشف شده از یکی از مناطق تهران توسط ایستگاه آتش نشانی دزاشیب به مجموعه حیوانات زنده در بخش خزندگان موزه اضافه شد.

مار افعی در موزه دار آباد + جزئیات

به گزارش شمانیوز«مجید نوائیان» مدیر موزه طبیعت و حیات وحش ایران – دارآباد گفت: «این مار در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌ها تهران توسط مأموران سازمان آتش نشانی کشف و زنده گیری شده و با هدف نگهداری و جلوگیری از آسیب رسیدن به این مار به موزه تحویل داده شده است که خوشبختانه پس از طی چند روز قرنطینه و اطمینان از پایداری وضعیت این مار، به بخش خزندگان موزه اضافه شد.»

او افزود: «موزه دارآباد از دیرباز مکانی امن برای نگهداری و تکثیر حیات وحش بوده و توانسته است نمونه‌های زنده بی‌شماری از حیوانات وحشی کشف شده از مکانهای نا امن و نامناسب را تحویل بگیرد. گفتنی است افعی البرزی با نام علمی Vipera ursinii  یک گونه از تیره گرزه‌ماران و با انتشار جغرافیایی در استان های گیلان، قزوین، مازندران، البرز، تهران، زنجان، آذربایجان شرقی است. گرزه‌ماران تیره‌ای از مارهای زهرآگین بلند و دارای دندان‌های نیش جانبی هستند و از طریق این دندان‌ها زهر را تزریق می‌کنند. زیستگاه این نوع از افعی ببیشتر در نیزارها، علفزارها و مناطق ییلاق و کوهستانی است.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied