شمانیوز
شما نیوز

کادر درمان

پرستاران حتما بخوانند | خبرهایی خوش برای کادر درمان در راه است

عصر امروز و در نشست رفع مشکلات پرستاران با ریاست معاون اجرایی رسیس جمهور و نمایندگان وزارت بهداشت و درمان و سازمان بودجه برای رفع مشکلات نظام پرستاری تدابیری اتخاذ شد.

پرستاران حتما بخوانند | خبرهایی خوش برای کادر درمان در راه است

به گزارش شمانیوز: نشست بررسی راهکارهای اجرایی قانون تعرفه‌گذاری پرستاری و رفع مشکلات پرستاران جوان، عصر امروز به ریاست معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت بهداشت و درمان و سازمان‌های برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور و نظام پرستاری برگزار شد.

سید صولت مرتضوی درباره نتایج این نشست گفت: به مناسبت روز پرستار مقام معظم رهبری درباره رفع مسایل این قشر دستور فرمودند و به دنبال آن رئیس‌جمهور دستور ویژه به معاونت اجرایی داد و کارگروهی به همین منظور تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این کارگروه تصمیماتی برای پرداخت مطالبات پرستاران از بخش نظام تعرفه‌گذاری برای سال ١٤٠٠ پیش‌بینی و قرار شد معادل سه ماه نسبت به اصلاح مطالبات آنها اقدام شود.

به گفته معاون اجرایی رئیس‌جمهور، با گزارشی که ارائه شده دو ماه از مطالبات آماده پرداخت است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می‌کند و یک ماه از مطالبات باقی مانده هم از سوی سازمان برنامه بودجه مرتفع می‌شود.  

مرتضوی افزود: خوشبختانه اقدام خوبی که سازمان برنامه و بودجه و دولت انجام داد این بود که نیازهای پرستاران را درباره اصلاح ترمیم تعرفه‌های پرستاری در بودجه امسال پیش‌بینی کردند و امروز گزارشی که داریم فقط نیاز به اصلاح آیین‌نامه است.

وی با بیان اینکه قرار است وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه برنامه‌ای تنظیم کنند و  به دولت ارائه دهند، اظهار داشت: درباره استخدام پرستاران پیشنهادهای مناسبی ارائه شد که نیاز به بررسی بیشتری دارد و در نشست‌های بعدی خبر خوشی را برای پرستاران خواهیم داد.

 

منبع: گسترش نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied