شمانیوز
شما نیوز

آلودگی هوا

پایتخت در آلودگی دفن شد | تهران سومین شهر آلوده جهان

آلودگی هوای تهران تشدید شده و هوا در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفته است.

پایتخت در آلودگی دفن شد | تهران سومین شهر آلوده جهان

به گزارش شمانیوز: در حال حاضر کیفیت هوای تهران با شاخص 213 در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد و افراد باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری کنند چراکه در این شرایط احتمال بروز عوارض جدی بر سلامت افراد جامعه افزایش می‌یابد.

از عصر روز گذشته کیفیت هوای تهران کاهش یافت و به تدریج بر شدت آلودگی افزوده شد. اکنون شاخص کیفیت هوا با عبور از عدد 200 وارد وضعیت بسیار ناسالم شده و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون باعث بروز این وضعیت شده است اما با توجه به پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا مبنی بر اینکه کیفیت هوا روز آینده در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد داشت، هوای ناسالم در تهران پایدار نخواهد بود و به تدریج از شدت آن کاسته خواهد شد.

در حال حاضر 10 ایستگاه سنجش کیفیت هوا در وضعیت بسیار ناسالم، 6 ایستگاه در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها و دو ایستگاه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

 

تهران سومین شهر آلوده جهان شد

عابد ملکی، معاون عمرانی شهرداری تهران گفت: با توجه به پایداری هوا در شرایط ناسالم، کمیته اضطراری آلودگی هوا تشکیل و برای امروز هجدهم اردیبهشت تمامی مدارس در مقطع پیش دبستانی، دبستان و مدارس استثنایی تعطیل اعلام شد.

شاخص آلودگی مرکز کنترل کیفیت هوای تهران ساعت 10:30 صبح امروز به وقت محلی عدد 201 را نشان می‌داد.

این در حالی است که خبر تعطیلی مدارس بعد از ساعت شروع کلاس‌های درس اعلام شد و بسیاری از کودکان دبستانی تهرانی در مدرسه حضور یافتند و کلاس‌های درسی تشکیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied