شمانیوز
شما نیوز

سهام عدالت

زمان تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان | پردخت سود سهام عدالت متوفیان در این تاریخ

طبق آخرین گفته مسئولان قرار است فرایند تعیین تکلیف و نقل و انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث این افراد تا شهریور ماه انجام شود.

زمان تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان | پردخت سود سهام عدالت متوفیان در این تاریخ

به گزارش شمانیوزاز میان ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت حدود سه میلیون نفر فوت شده‌اند اما طی این سال‌ها امکان انتقال سهام متوفیان به وراث وجود نداشته است.

البته بارها از سوی مسئولان چه در دولت فعلی و چه در دولت گذشته وعده انتقال این سهام داده شده اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است. البته باید به این نکته توجه داشت که سود سالیانه‌ای که طی این سال‌ها برای مشمولان دیگر واریز شده است برای متوفیان محفوظ مانده و به محض تعیین تکلیف، به حساب وراث واریز خواهد شد.

پیش از این اعلام شده بود که وراث این افراد باید امور مربوط به انحصار ورثه را انجام دهند و پس از آن در انتظار راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برای تقسیم سود سهام متوفی به وراث منتظر بمانند. پس از راه‌اندازی این سامانه سود سهام عدالت فرد متوفی، بر اساس انحصار ورثه، به حساب وراث واریز خواهد شد.

بر این اساس پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار  در مورد سهام عدالت متوفیان اعلام کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با قوه قضاییه مکاتبات و جلسات زیادی در این رابطه داشتند. قوه قضاییه اطلاعاتی به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داده اما قابلیت استفاده به صورت فنی را ندارند زیرا با شاکله مناسبی تهیه نشده است.

وی افزود: به همین دلیل برای حل این مشکل، مجددا جلساتی برگذار شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها، شرکت سمات در حال برنامه‌ریزی سامانه‌ای در این خصوص است، از طرفی دیگر اطلاعات لازم که از قوه قضاییه به سمات در حال ارسال است، بر این اساس به نظر می رسد حداکثر تا پایان شهریور سال جاری فرایند نقل و انتقال سهام فوت شده‌ها انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • فاطمه مددی

    کسی که فوت کرده سهامی نداره بابازنده هارادریابید جاماندگان راثبت کنید