شمانیوز
شما نیوز

یارانه | یارانه کمک معیشتی جدید | طرح اصلاح یارانه ها |

ببینید | توضیح ساده طرح اصلاح یارانه‌ها از زبان یک استاد دانشگاه

کلیپی در فضای مجازی از یک استاد دانشگاه منتشر شد که به زبان شیوا و ساده طرح اصلاح یارانه ها را توضیح می دهد.

ببینید | توضیح ساده طرح اصلاح یارانه‌ها از زبان یک استاد دانشگاه

پرداخت یارانه نقدی در سال ۱۳۸۹ با تصویب مجلس شورای اسلامی و مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز شد. مبلغ یارانه نقدی از همان زمان بدون تغییر مانده بود. یارانه معیشتی که از زمان کرونا و با حمایت از کسب و کارها و کمک مالی خانواده های آسیب‌پذیر با مبلغ ۵۰ هزار تومان برای هر فرد به حساب سرپرستان خانوار واریز می شد.

به گزارش شمانیوز، نگرانی و ترس مردم از عدم توانایی در تامین مخارج و هزینه های زندگی و احتمال افزایش بیش از پیش قیمت ها در طرح اصلاح یارانه ها عده ای را معترض این طرح کرد. امروز کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که از نظر ما نیز جالب بود. در این کلیپ یک نفر که ادعا می‌شود استاد دانشگاه است، توضیحاتی را به زبان ساده درباره طرح دولت برای اصلاح یارانه ها ارائه می دهد. 

دولت سیزدهم با هدف مبارزه با قاچاق کالا و رانت ناشی از اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام به اصلاح یارانه ها در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه ها کرد. یارانه کمک معیشتی جدید یا همان یارانه جبرانی با فرمان آقای رئیسی برای دهک اول تا سوم با مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و دهک چهارم تا نهم با مبلغ  ۳۰۰ هزار تومان واریز گردید. حذف دهک دهم از یارانه کمک معیشتی جدید باعث اعتراض عده ای شد.

قیمت های افزایشی تعیین شده از طرف دولت نیز باعث شد تا مردم عادی نگرانی افزایش بالاتر قیمت ها در این کالاها و همچنین تاثیر آن بر سایر اقلام را داشته باشند. سوالی که بسیاری از خود می پرسند این است که؛ هدف این طرح و الزام وجود مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها چیست؟

اخیرا کلیپی در فضای مجازی منتشر گردیده است که در آن یک فرد که ادعا می شود استاد دانشگاه است توضیحاتی را به زبان ساده و شیوا به نحوی که مردم عادی متوجه بشوند با ذکر مثال درباره این طرح و تاثیرات آن بر اقتصاد خانواده و جامعه ارائه کرده است که با هم می بینیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied