شمانیوز
شما نیوز

سهام عدالت | قیمت سهام عدالت |

قیمت سهام عدالت به اوج رسید

سهام عدالت در هفته پایانی اردیبهشت ماه رشد قابل قبولی داشت و امروز آخرین مهلت ویرایش اطلاعات در سامانه سهام عدالت برای دریافت سود است.

به گزارش شمانیوز: سهام عدالت یک دارایی با ارزش است که حدود ۴۹ میلیون نفر پیش از آزادسازی آن دارای سهام عدالت بودند. با آزادسازی سهام عدالت در سال ۱۳۹۹، ارزش این سهام به شدت کاهش یافت و همین مساله سبب شد تا بسیاری از افراد نگران سهام عدالت خود شوند. قیمت سهام عدالت امروز به اوج خود رسید.

ارزش برگه های سهام عدالت در هفته پایانی اردیبهشت‌ماه با رشد ۱.۶۹ درصدی روبه‌رو شد؛ این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس با افزایش ۱.۹ درصدی و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز افزایش ۰.۹۶ درصدی داشته‌اند.

سال ۹۹ یکی از بهترین سال ها برای شرکت های حاضر در سبد سهام عدالت بوده است. در پایان سال ۱۴۰۰ تقریبا به همه افراد دارای این سهام ۵۰۰ هزار تومان سود توزیع شد. البته طبق گفته مسوولین شرکت سپرده گذاری مرکزی، حدود ۲ میلیون تومان سود سهام خود را دریافت نکرده اند.

سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌ های گذشته با افزایش ارزش همراه بوده است. این سهام در بهمن ماه با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفندماه نیز روند نوسانی داشت.

ارزش این سهام در هفته کاری اول فروردین ماه برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته دوم فروردین ماه و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است. البته ارزش این سهام در هفته سوم فروردین ماه با افت مواجه شد.

طی هفته پایانی فروردین ماه ارزش این سهام رشد ۴ درصدی را ثبت کرد. ارزش سهام عدالت در هفته اول اردیبهشت ماه با رشد ۰.۸۵ درصدی مواجه شده است. ارزش سهام عدالت در هفته دوم اردیبهشت ماه کاهش ۰.۴۲ درصدی یافت. ارزش این سبد دارایی در هفته سوم اردیبهشت ماه رشد ۰.۶۸ درصدی را تجربه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied