شمانیوز
شما نیوز

قیمت کالاهای اساسی | قیمت گوشت و مرغ |

حبوبات و گوشت قرمز، گران شد | جدول قیمت کالاهای اساسی هفته اول خرداد ۱۴۰۱

اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منجر به تغییرات گسترده در بازار کالاهای اساسی طی دو هفته اخیر شده و قیمت تخم‌مرغ که ۷۶ هزار تومان در هر شانه مصوب شده، در مغازه‌ها بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

حبوبات و گوشت قرمز، گران شد | جدول قیمت کالاهای اساسی هفته اول خرداد ۱۴۰۱

به گزارش شمانیوز: قیمت مرغ که ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تصویب شده، در مغازه‌های سطح شهر به کیلویی ۴۰ هزار تومان رسیده است. بررسی وضعیت بازار کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار نشان‌دهنده صعود قیمت ها در هفته اول خرداد ۱۴۰۱ با افزایش قیمت برنج، حبوبات و لبنیات در مغازه‌ها است. ضمن اینکه قیمت مرغ و تخم‌مرغ به زیر نرخ مصوب رسیده است.

مشاهدات میدانی خبرنگار مهر نشان می‌دهد که کمبود روغن در مغازه‌های سطح شهر برطرف شده اما درباره کالایی مانند شکر همچنان محدودیت عرضه وجود دارد.

علاوه بر این، قیمت برخی از ارقام برنج هندی حدود ۴۰ هزار تومان در هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی افزایش داشته و قیمت حبوبات که از هفته‌های گذشته روند صعودی گرفته، همچنان در مسیر افزایش قیمت قرار دارد به طوری که نرخ هر کیلوگرم لوبیاچیتی تا ۶۵ هزار تومان نیز افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، قیمت گوشت گوساله هم که از هفته پیش روند افزایشی گرفته بود، همچنان در ریل افزایشی قرار دارد و نرخ هر کیلوگرم از این کالا به ۲۲۰ هزار تومان رسیده است./مهر

جدول قیمتی کالاهای اساسی در خرداد ۱۴۰۱

جدول قیمتی کالاهای اساسی در خرداد ۱۴۰۱

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied