شمانیوز
شما نیوز

تعطیلی مدارس

فوری | این استان ها فردا تعطیل شدند | پایتخت تعطیل شد؟

ایلام و خوزستان روز سه شنبه 3 خرداد تعطیل شدند.تعطیلی مدارس تهران تا ساعتی دیگر اعلام می شود.

فوری | این استان ها فردا تعطیل شدند | پایتخت تعطیل شد؟

به گزارش شمانیوز: «مجید بیگلریان» مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان ایلام در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد:به علت تشدید و پایداری ریزگردها در استان ادارات، مدارس و دانشگاه‌های استان فردا سه‌شنبه (سوم خرداد) تعطیل است.

وی با بیان اینکه این تعطیلی شامل دستگاه های امدادی و خدمات رسان نمی‌شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ روز ناشی از گرد و غبار در استان ایلام ثبت شده است.

بیگلریان تصریح کرد : مدارسی که امتحان نهایی (کشوری) دارند ، امتحانات برگزار می شود و مدارسی که امتحان نهایی استانی دارند ، امتحانات به پنجشنبه موکول خواهد شد.

میزان استاندارد غلظت الودگی در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب و استاندارد دید افقی نیز ۱۰کیلومتر است.

امروز نیز به دلیل شدت گرد و خاک کار ادارات ایلام نیمه‌تمام ماند و پروازهای فرودگاه ایلام لغو شد.جهت اطلاع از تعطیلی آنی فردا اینجا کلیک کنید..

تعطیلی مدارس و ادارات خوزستان در روز سه شنبه

در پی وقوع گرد و غبار شدید تعطیلی سراسری مدارس و ادارات را در روز سه شنبه اعلام کرده است.

غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در ساعت ۱۹ امروز در شهرستان حمیدیه به ۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب رسیده که معادل ۶۷ برابر حدمجاز است. این میزان آخرین حد اندازه‌گیری ایستگاه‌های سنجش هوا است.

حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

همچنین میزان گرد و غبار ۱۰ میکرون در همین زمان، در شهرستان‌های شادگان هفت هزار و ۵۱۶، آبادان ۶ هزار و ۲۵۶، اهواز پنج هزار و ۱۸۴، دشت آزادگان پنج هزار و ۱۴۳، بندرامام سه هزار و ۱۴۳، دزفول سه هزار و ۱۱۳، اندیمشک یک هزار و ۷۱۹، ماهشهر یک هزار و ۴۹۶، رامشیر ۱۵۱، شوش ۲ هزار و ۵۳۰، شوشتر ۲۷۸، گتوند ۱۴۲ و ایذه ۱۶۶ میکروگرم برمترمکعب گزارش شده است.

هواشناسی خوزستان، گرد و غبار محلی و وزش باد شدید از اواسط وقت امروز دوشنبه تا روز سه شنبه، همچنین وقوع گرد و غبار با منشاء کشور عراق از امروز تا روز چهارشنبه را پیش بینی کرده است.

خوزستان در چند ماه اخیر با توده‌های متعدد گرد و غبار با ماندگاری بالا روبه رو شده که هواشناسی، منشاء بیشتر آنها را کشورهای عراق و سوریه اعلام کرده است.

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان در پی گرد و غبار شدید روز ۲۷ اردیبهشت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات سراسر استان را تعطیل اعلام کرد.

همچنین به دلیل تداوم گرد و غبار ۲۸ اردیبهشت امتحانات مدارس هفت شهرستان شمالی (به جز پایه نهم) را لغو کرده و ۲ ساعت دورکاری برای ادارات در نظر گرفت.جهت اطلاع از تعطیلی آنی فردا اینجا کلیک کنید..

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied