شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

کشته های خروج قطار مشهد افزایش یافت | تصاویر هوایی از محل حادثه قطار مشهد یزد

در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز قطار مسافربری طبس - یزد با ۴۳۰ خدمه و مسافر در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد. و باعث کشته و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان در این حادثه شد.

کشته های خروج قطار مشهد افزایش یافت | تصاویر هوایی از محل حادثه قطار مشهد یزد

به گزارش شمانیوز: اورژانس یزد اسامی مصدومان منتقل شده تاکنون به بیمارستان سید مصطفی خمینی طبس را اعلام کرد.

 

 

بنا بر اعلام اورژانس یزد تاکنون ۲۵ مصدوم حادثه خروج از خط قطار مشهد - یزد به بیمارستان طبس منتقل شده‌اند که اسامی آنها به شرح زیر می‌باشد؛

سید علی‌ حسینی، محسن محمد نوری، لیلا جمالی، رباب عبدالقصوری، محسن کلانتری، نیلوفر میرجلیلی، مصطفی میرجلیلی، نگین میرجلیلی، مجتبی بیوکی، معصومه راهور، دانیال زارع، حمید زارع، رباب ناصری، زهرا رحیمی، محمدمهدی بهابادی، علیرضا بهابادی، نوید محتشم نیا، مهرسانا کریمی، سحر یزدانی، سیدعلی حسن‌زاده، ایوب فتاحی، حمیده جعفری، فاطمه سادات سعیدنامه، نرجس قاسم قاضی و مهدی جمالی.

روابط عمومی اورژانس استان یزد با بیان این که مصدومان دیگر نیز در راه انتقال به این مرکز درمانی هستند، اعلام کرد: تمامی مصدومان حادثه قطار به بیمارستان سید مصطفی خمینی طبس منتقل شده و بعد از انجام تریاژ ثانویه و اقدامات اولیه، تعدادی از مصدومان با اتوبوس آمبولانس و دو بالگرد اعزامی از یزد، به بیمارستان‌های یزد منتقل خواهند شد.

گفتنی است، صبح امروز قطار مسافری مشهد-یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی، در بلاک عباس آباد- ریزو در محدوده اداره کل راه آهن شرق از خط خارج شد.

کمیسیون عمران ابعاد حادثه خروج قطار مشهد - یزد از ریل را بررسی می‌کند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون ابعاد حادثه خروج قطار مشهد - یزد از ریل را با دقت بررسی خواهد کرد.

اقبال شاکری، با اشاره به حادثه خروج قطار مشهد - یزد از ریل و جان باختن تعدادی از مسافران در این حادثه، بیان کرد: ضمن عرض تسلیت به خانواده های جان باختگان این حادثه، کمیسیون عمران هفته آینده، با دعوت از مسئولان دستگاه های ذی ربط ابعاد این حادثه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به گفته معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران شب گذشته ساعت ۱۹:۲۰ قطار مسافری مشهد – یزد حرکت خود را با ۳۴۸ مسافر آغاز کرده و صبح امروز در ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه این قطار با شماره ۶۸۱ در بلاک عباس‌آباد – ریزو دچار سانحه می‌شود. بر اساس اطلاعات اولیه به دست آمده پنج واگن مسافری این قطار با بیل مکانیکی برخورد کرده و از ریل خارج می‌شوند. بر اساس آمار تاکنون ایت حادثه ۵۰ مصدوم و ۱۰ کشته برجای گذشته است.

 

توضیحات فرماندار ویژه طبس

فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: طبق بررسی‌های اولیه، حادثه خروج قطار مسافری مشهد- یزد بر اثر برخورد قطار با بیل مکانیکی، رخ داده است.

علی اکبر رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خروج قطار مسافری مشهد- یزد نزدیک ایستگاه عباس آباد طبس ساعت ۵:۳۰ صبح امروز، اظهار کرد: حدود ۴۲۰ مسافر در این قطار در حال عزیمت به یزد بودند.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن نیز بلافاصله به محل اعزام شدند و ستاد بحران تشکیل شد، بیان کرد: به دنبال وقوع این حادثه، تعداد چهار واگن از ریل خارج شده است.

فرماندار ویژه شهرستان طبس با بیان اینکه تاکنون ۳۰ نفر مصدوم و ۵ نفر مصدوم بدحال از این حادثه گزارش شده است، تصریح کرد: تاکنون تعداد فوتیها حدود ۱۷ نفر گزارش شده، اما به علت اینکه نیروهای امداد و نجات در حال بررسی قسمتهای دیگر واگن هستند، ممکن است این تعداد افزایش یابد.

رحیمی با اشاره به کار بی وقفه برلی بررسی حال مصدومان و بیرون کشیدن فوتی‌ها، افزود: مسافران سالم به طبس اعزام میشوند تا انتقال آنان به یزد صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی امکانات شهرستان های بیرجند، طبس، فردوس و استان‌های همجوار برای خدمات رسانی به مصدومان و مسافران به کار گرفته شده است، تصریح کرد: سه هلی کوپتر و ۱۲ دستگاه اورژانس در اولین دقایق وقوع حادثه به محل اعزام شده است.

خروج قطار مسافربری طبس - یزد از ریل تاکنون منجر به مصدومیت ۵۰ تن و مرگ ۱۰ تن دیگر شده است. گفته می‌شود که ۱۶ تن از مصدومان نیز دارای آسیب‌دیدگی شدیدی هستند.

مهدی ولیپور در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفت: در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز قطار مسافربری طبس - یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.

وی با بیان اینکه این منطقه در شهرستان طبس استان خراسان جنوبی واقع شده، گفت: دوتیم از امدادگران هلال احمر به محل حادثه که در محدوده کیلومتر ۵۰محورطبس قرار دارد اعزام شده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برابر گزارش اولیه پنج واگن‌ از ریل خارج شده است، گفت: علاوه بر امدادگران اعزام شده، هماهنگ شد تا سه فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شوند.

همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز در این باره گفت: سه بالگرد اورژانس به همراه ۱۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied