شمانیوز
شما نیوز

قیمت لیر

قیمت لیر امروز ۱ تیر ۱۴۰۱ | هر لیر ترکیه چند؟

لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۵۸۳ تومان معامله می‌شود و نسبت به روز گذشته با ۷ تومان افزایش همراه بود.

قیمت لیر امروز ۱ تیر ۱۴۰۱ | هر لیر ترکیه چند؟

به گزارش شمانیوز: بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۵۸۳ تومان معامله می‌شود.

در طی معاملات امروز، بیشترین قیمت ثبت شده برای لیر ترکیه ۱۵۸۳ تومان و کمترین قیمت ۱۵۸۳ تومان است.

 

انتظارات بازار ترکیه از سفر بن سلمان

به نقل از تسنیم، اقدامات لازم برای امضای یک قرارداد بزرگ سوآپ ارزی بین آنکارا و ریاض انجام شده و انتظار می‌رود جنب و جوش مختصری به بازار ترکیه بیفتد.

محمد بن سلمان به آنکارا می رود و قرار است از فردا چهارشنبه، عادی سازی روابط آنکارا – ریاض، وارد فاز تازه‌ای شود.

تحلیل گران سیاسی و اقتصادی ترکیه، دیدگاه‌های متفاوتی در مورد نتایج سفر ولیعهد سعودی دارند.

محمد بن سلمان که پس از واقعه قتل جمال خاشقجی تنها دوبار از کشورش خارج شده و به ژاپن و مصر سفر کرده بود، دیروز تور منطقه‌ای خود را از مصر آغاز کرد و امروز هم راهی اردن شد. او فردا در ترکیه خواهد بود و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده که سفر ولیعهد، به عنوان یک بازدید دیپلماتیک رسمی از سوی نهاد ریاست جمهوری مورد قبول قرار می گیرد.

بر اساس اطلاعاتی که در رسانه‌های ترکیه منتشر شده، اقدامات لازم برای امضای یک قرارداد بزرگ سوآپ ارزی بین آنکارا و ریاض انجام شده و انتظار می رود جنب و جوش مختصری به بازار ترکیه بیفتد.

 

چمدان ۱۰ میلیارد دلاری

یک مقام ارشد ترکیه که نخواسته نامش منتشر شود، درباره سفر فردا گفته است: «عصر جدیدی در روابط ما آغاز خواهد شد و عادی سازی، کامل خواهد شد. در چارچوب این سفر چند موافقتنامه در زمینه انرژی، اقتصاد و امنیت امضا خواهیم داشت.»

بر اساس اخبار رسیده از محافل مرتبط با حزب حاکم ترکیه، امضای قرارداد سوآپ ۱۰ میلیارد دلاری بین بانک‌های مرکزی دو کشور نیز در دستور کار قرار دارد.

 

بازار ترکیه به بن سلمان چشم دوخته است

روزنامه ملی گازته در گزارشی تحلیلی، به این موضوع پرداخته که بدهی‌های خارجی ترکیه و مشکلات بزرگ در تامین منابع ارزی، دولت اردوغان را دچار تنگنای جدی کرده است.

در این گزارش آمده است: «در حالی که حزب عدالت و توسعه به دلیل ذخایر ناکافی بانک مرکزی، نتوانسته جلوی افزایش نرخ دلار را بگیرد، نگاه ها به توافق سوآپ با عربستان سعودی دوخته شده است. تنها امید تیم اردوغان، این است که سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، دستاورد اقتصادی قابل توجهی داشته باشد.»

روزنامه جمهوریت نیز در گزارش دیگری آورده است:«کارشناسان اقتصادی معتقدند که منابع ارزی بانک مرکزی ترکیه، به پایین ترین سطح سالیان اخیر رسیده و امید بستن به سوآپ، تنها در شرایطی می تواند موثر و مفید باشد که در یک مقطع زمانی کوتاه، حجم بالایی از ارز به ترکیه وارد شود، اگر نه با اقدامات کوتاه مدت و موقتی، نمی توان از بحران اقتصادی گذر کرد.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied