شمانیوز
شما نیوز

یارانه نقدی تیر 1401 | کالابرگ الکترونیکی

زمان و مبلغ پرداخت یارانه نقدی تیرماه

یارانه نقدی که دولت به عنوان کمک معیشتی جدید برای مردم واریز کرد به اتمام رسیده است و اکنون مردم منتظر هستند ببینند یارانه نقدی تیرماه واریز می‌شود یا خیر و مبلغ آن چقدر می‌باشد؟

زمان و مبلغ پرداخت یارانه نقدی تیرماه

به گزارش شمانیوز، 

یارانه نقدی و معیشتی با هدف اصلاح یارانه ها در طرح توزیع مردمی و عادلانه سازی یارانه ها تجمیع شد و دولت سیزدهم برای مدت دو ماه مبالغ ۴۰۰ هزار تومانی برای دهک اول تا سوم  ۳۰۰ هزار تومانی برای دهک‌های چهارم تا نهم به حساب سرپرستان خانوار به صورت یارانه نقدی کمک معیشتی جدید واریز کرد. طبق اعلام مسئولان تا زمان آماده شدن زیرساخت‌های کالابرگ الکترونیکی پرداخت یارانه نقدی ادامه خواهد داشت. اما یارانه نقدی در تیرماه واریز خواهد شد؟

خبرآنلاین نوشت: در حالی بیش از یک ماه از پرداخت متفاوت یارانه‌ها پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و گرانی کالاها می‌گذرد که هنوز تکلیف برنامه دولت برای ادامه پرداخت یارانه‌ها و نیز کالابرگ مشخص نشده است.

تا پیش از این برنامه این بود که تا دو ماه یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی و پس از آن نیز کالابرگ توزیع شود و در عین حال، یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و یارانه معیشتی در این یارانه ادغام شده بود.

حال با توجه به ورود به ماه جدید، در حال حاضر این سوال مطرح است که واریز یارانه‌ها در تیر ماه هم اتفاق خواهد افتاد؟ مردم هنوز نمی‌دانند قرار است یارانه تیر همچون یارانه اردیبهشت و خرداد نقدی به حساب آنها واریز شود یا این یارانه به صورت کالابرگ در اختیارشان قرار می‌گیرد؟

در همین رابطه علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در تازه‌ترین اظهارنظر در این باره گفته است: قانونگذار روش کالابرگ را برای پرداخت یارانه‌ها به مردم پیش‌بینی کرده است.

بهادری تصریح کرده؛ دولت تلاش می‌کند زیرساخت‌های لازم برای اختصاص کالابرگ الکترونیکی را به شیوه‌ای که بدون افزایش پرداخت از جیب مردم، یارانه به شیوه کالابرگی یعنی از طریق عابربانک‌ها در اختیارشان قرار بگیرد، فراهم کند ولی طبیعتا تا فراهم نشدن زیرساخت‌های لازم همین شیوه کنونی پرداخت نقدی یارانه‌ها استمرار خواهد داشت.

در این میان، وزیر اقتصاد نیز چندی پیش در این باره گفته بود: ما در سیاست عادلانه کردن یارانه‌ها، طی دو ماه اول پرداخت نقدی، زمانی را لازم داشتیم که زیرساخت فنی را آماده و حکم قانون بودجه ۱۴۰۱ را اجرا کنیم که مجلس از ما خواسته بود کالابرگ الکترونیکی را برای کاهش فشار به مردم در نظر بگیریم و امیدواریم تا پایان تیرماه زیرساخت‌های لازم به شکل صد درصدی آماده شود.

وزیر کشور هم تاکید کرده بود: پرداخت یارانه‌ها تا زمان آماده‌شدن کالابرگ‌ الکترونیک ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied