شمانیوز
شما نیوز

کرونا

پایان کرونا رسما اعلام شد | ماسک زدن دیگر اجباری نیست

پس از گذشت دو سال و نیم سرانجام ماسک زدن دیگر الزامی نیست.

پایان کرونا رسما اعلام شد | ماسک زدن دیگر اجباری نیست

به گزارش شمانیوز: دکتر عباس شیراوژن درخصوص مصوبات جلسه امروز ستاد ملی کرونا مورخ ۴ تیر ۱۴۰۱، ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان کشور در راستای خدمت رسانی به مردم در مقابله با بیماری کرونا، بیان کرد: یکی از جلوه‌های مهم قدردانی از کادر بهداشت و درمان، پرداخت مطالبات و معوقات پرستاران، پزشکان و بیمارستان هاست که لازم است وزارت بهداشت، دفتر ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه پیگیری کنند.

 

 

وی تاکید کرد: توصیه مؤکد ستاد ملی مقابله با کرونا بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اماکن مسقف شلوغ، پر تردد و پر ازدحام، وسایل نقلیه عمومی و بیمارستان‌ها است. در شهرهای زرد و آبی (فعلأ همه شهرهای کشور)، در سایر اماکن و فضاهای باز الزامی به استفاده از ماسک وجود ندارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه عنوان کرد: توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا بر تزریق یک نوبت واکسن یادآور سال ۱۴۰۱ در کلیه گروه‌های سنی بالاتر از ۱۲ سال که ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن شأن گذشته، (مانند واکسن‌های آنفلوآنزای هر ساله) است، این واکسن بهتر است تا اواسط تابستان جاری تزریق شود. در این صورت سطح ایمنی جامعه در آستانه سال تحصیلی جدید، سفر اربعین و آغاز فصل پاییز به سطح مطلوبی می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied